Float
Fra : Lars Olesen

Dato : 06-03-04 11:05

Jeg har problemer med at få billedet til at floate ved siden af teksten
på denne side? Problemet er i Opera og Mozilla. Ingen problemer i IE 6.01.

<http://www.annelouisekrogh.dk/om.php>

--
Lars Olesen
Konkurrence på <http://www.fodboldenslegestue.dk>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-03-04 11:46

Lars Olesen skrev:

> Jeg har problemer med at få billedet til at floate ved siden
> af teksten på denne side? Problemet er i Opera og Mozilla.

Prøv at validere din side.

Hvis det ikke virker, så prøv at fjerne den skjulte hr.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Olesen

Dato : 06-03-04 12:08

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Prøv at validere din side.

Den validerer skam:

<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.annelouisekrogh.dk%2F>

> Hvis det ikke virker, så prøv at fjerne den skjulte hr.

Det har ikke nogen effekt!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-03-04 14:47

Lars Olesen skrev:

> Den validerer skam:

O.k. - jeg fik tre fejl da jeg prøvede, men de er væk nu.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Olesen

Dato : 06-03-04 15:04

> O.k. - jeg fik tre fejl da jeg prøvede, men de er væk nu.

Hehe, jeg opdagede dem lige efter, at jeg havde postet :) Jeg havde kun
valideret forsiden, og det kan man jo ikke nøjes med :D ... det er
derfor de er væk nu :)

Fra : Villum Sejersen

Dato : 06-03-04 12:11

Lars Olesen wrote:
> Jeg har problemer med at få billedet til at floate ved siden af teksten
> på denne side? Problemet er i Opera og Mozilla. Ingen problemer i IE 6.01.
>
> <http://www.annelouisekrogh.dk/om.php>

Kan det mon være, fordi du har både en class og en id med navnet wrap?

--
med venlig hilsen Villum Sejersen
http://home20.inet.tele.dk/vsevisit/

Fra : Lars Olesen

Dato : 06-03-04 12:45

Villum Sejersen wrote:

> Kan det mon være, fordi du har både en class og en id med navnet wrap?

Næ, for det har jeg ikke længere. Det burde nu heller ikke kunne
influere på hinanden!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-03-04 14:19

Lars Olesen escribió / skrev

> Jeg har problemer med at få billedet til at floate ved siden af
> teksten på denne side? Problemet er i Opera og Mozilla. Ingen
> problemer i IE 6.01.

Det er sørme underligt. Jeg har siddet og fusket lidt rundt med det og
problemet er at din div content.wrap gør at selve content bliver for
bred.

Jeg ville nok slette <div id="content"> og så bare style #wrap som det
nu er nødvendigt.

Det virker da i det mindste

Med
Venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Lars Olesen

Dato : 06-03-04 14:34

Lars Hoffmann wrote:

> Det er sørme underligt. Jeg har siddet og fusket lidt rundt med det og
> problemet er at din div content.wrap gør at selve content bliver for
> bred.

Jeg kunne ikke få din løsning til at virke. Det gav samme resultat i
hvert fald i Mozilla. Til gengæld fik jeg så problemer i IE med en
horisontal scrollbar (pga. boxmodellen).

Men hvorfor gør content.wrap, at den bliver for bred? Den skulle jo
tilpasse sig?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-03-04 15:09

Lars Hoffmann skrev:

> Det er sørme underligt.

Ja.

> Jeg ville nok slette <div id="content"> og så bare style
> #wrap som det nu er nødvendigt.

Jeg ville prøve at lægge baggrundsbilledet ind i content (evt.
wrap) og så helt undlade at benytte float. Se et hurtigt
sammenstrikket eksempel her:

   <http://gyros.dk/usenet/html/als.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Olesen

Dato : 06-03-04 15:20

> [...]

> Jeg ville prøve at lægge baggrundsbilledet ind i content (evt.
> wrap) og så helt undlade at benytte float. Se et hurtigt

Det startede jeg også med, men hun var ikke helt tilfreds med, at hun på
kontakt-siden kun lige havde håret med :D Derfor lavede jeg en div,
som kun indeholder billedet, og som jeg satte højden mv. på.

Fra : Ravnefane

Dato : 08-03-04 00:05

Lars Olesen wrote:

> Jeg har problemer med at få billedet til at floate ved siden af teksten
> på denne side? Problemet er i Opera og Mozilla. Ingen problemer i IE 6.01.
>
> <http://www.annelouisekrogh.dk/om.php>

Mangler breddeangivelse på det efterfølgende element.

Fx:

#content
{
float: left;