underligt problem med IE5.0
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-03-04 18:27

Prøv at kigge på min side ( www.kreadonia.com ) med IE 5.0.
Ved første blik ser det jo fint ud, men føres musen hen over menuen,
hopper siden nedad.

Klikker man på et af de links der er i menuen, åbnes nye sider med et
lignende problem. Dog forsvinder dette problem på de andre sider hvis
man reloader dem. Forsiden blvier dog ved med at være underlig uanset om
man reloader den eller ej.

Dette er dybt frustrerende og sker kun for IE5.0 (har prøvet siden i
IE5.5,IE6.0, opera7, mozilla 1.6, konqueor og et ar andre browsere -
alle uden problemer).
Både side og CSS validerer naturligvis (XHTML1.0 og CSS)

Nogen der kan give mig et hint til hvad jeg gør galt?
`
På forhånd tak
Lars Hoffmann

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 05-03-04 18:43

Lars Hoffmann wrote:

> Prøv at kigge på min side ( www.kreadonia.com ) med IE 5.0.
> Ved første blik ser det jo fint ud, men føres musen hen over
> menuen, hopper siden nedad.

Det ser ud til at indholdet forskydes vertikalt svarende til højden på
dine MenuText-boxe.

Desuden mangler der vist semikolen en del steder i javascript-koden,
der viser hhv skjuler MenuText-boxene. Prøv at rette det til.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-03-04 19:06

Anders Thorsen Holm escribió / skrev

> Det ser ud til at indholdet forskydes vertikalt svarende til højden
> på dine MenuText-boxe.

Ja det ser det ud til, men jeg kan ikke se hvorfor

> Desuden mangler der vist semikolen en del steder i
> javascript-koden, der viser hhv skjuler MenuText-boxene. Prøv at
> rette det til.

De er tilføjet nu, men det giver stadig det samme resultat.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 05-03-04 19:26

Lars Hoffmann wrote:

> Ja det ser det ud til, men jeg kan ikke se hvorfor

Det er formodentlig den relative positionering, der gør det.
Prøv at fjerne position: relative og sæt i stedet en passende margin
på.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-03-04 19:42

Anders Thorsen Holm escribió / skrev

> Det er formodentlig den relative positionering, der g›r det.
> Pr›v at fjerne position: relative og s‘t i stedet en passende margin
> p†.

Det er også fjernet nu - problemet står ved

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-03-04 21:23

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev

> Anders Thorsen Holm escribió / skrev

> Det er også fjernet nu - problemet står ved

I sådan en drillesituation kan det undertiden være nødvendigt at 'slukke'
alle dine div'er ved at sætte <!-- --> rundt om hver enkelt (alle sammen på
en gang) og derefter at tænde div'erne igen en ad gangen ved at fjerne
udkommenteringen - indtil man rammer det element, der laver ballade.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin