/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
humørsyg W3C
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-04 10:23

Nu ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal tro!
For få dage fik jeg www.peter-m-p.dk godkendt hos W3C med en counter på
siden.
Nu er jeg i gang med www.jalo-smykker.dk/test/default.shtml og counteren er
nøjagtig den samme, men her kommer en fejlmelding.
Den kan jeg ikke greje.
--
Hilsen
Mia
www.jalo-smykker.dk



 
 
Stig Sørensen (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 05-03-04 10:50


"Mia J" <sluddermor> wrote in message
news:404846f3$0$1661$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nu ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal tro!
> For få dage fik jeg www.peter-m-p.dk godkendt hos W3C med en counter på
> siden.
> Nu er jeg i gang med www.jalo-smykker.dk/test/default.shtml og counteren
er
> nøjagtig den samme, men her kommer en fejlmelding.
> Den kan jeg ikke greje.

Så vidt jeg kan se fortæller den dig hvad der er galt:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.jalo-smykker.dk%2Ftest%2Fdefault.shtml#line-38

Prøv at rette det med dit layer i første omgang og se hvad den siger.

mvh
Stig Sørensen



Leonard (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 05-03-04 12:16

"Mia J" <sluddermor> wrote:

>For få dage fik jeg www.peter-m-p.dk godkendt hos W3C med en counter på
>siden.
>Nu er jeg i gang med www.jalo-smykker.dk/test/default.shtml og counteren er
>nøjagtig den samme, men her kommer en fejlmelding.

Det er jo ikke din counter der fejler men dine <ilayer> og <layer>.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Ukendt (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-04 12:32


"Leonard" skrev i en meddelelse:
> Det er jo ikke din counter der fejler men dine <ilayer> og <layer>.

Tak, det må jeg så stole på og finde en løsning på dette, men her har jeg
vist virkelig fået kam til mit hår. ØV

--
Hilsen
Mia
www.jalo-smykker.dk



Leonard (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 05-03-04 12:48

"Mia J" <sluddermor> wrote:

>> Det er jo ikke din counter der fejler men dine <ilayer> og <layer>.
>
>Tak, det må jeg så stole på og finde en løsning på dette, men her har jeg
>vist virkelig fået kam til mit hår. ØV

Det er såmænd ikke så svært, disse tags er ikke en del af xhtml, så
enten finder du en metode til at gøre det du vil med dem eller du
skifter din doctype til html.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Ukendt (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-04 13:02


"Leonard" skrev i en meddelelse:
> Det er såmænd ikke så svært, disse tags er ikke en del af xhtml, så
> enten finder du en metode til at gøre det du vil med dem eller du
> skifter din doctype til html.

Hmmm, nej du har ret i at det ikke er så svært, hvis jeg vel at mærke
skifter doctype, men mit mål er jo netop at ændre alle mine sider til valid
xhtml.
Problemet ligger i at finde "en metode til at gøre det jeg vil med dem"
(layer og ilayer).

--
Hilsen
Mia
www.jalo-smykker.dk



Erik Ginnerskov (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 05-03-04 13:21


"Mia J" <sluddermor> skrev i

> Hmmm, nej du har ret i at det ikke er så svært, hvis jeg vel at mærke
> skifter doctype, men mit mål er jo netop at ændre alle mine sider til
valid
> xhtml.
> Problemet ligger i at finde "en metode til at gøre det jeg vil med dem"
> (layer og ilayer).

Og det kan ikke gøres med div?

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/egin



Ukendt (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-04 13:40


"Erik Ginnerskov" skrev i en meddelelse
> > Problemet ligger i at finde "en metode til at gøre det jeg vil med dem"
> > (layer og ilayer).
>
> Og det kan ikke gøres med div?

Jo, muligvis, men jeg ved ikke helt hvad deres funktion er. På
www.jalo-smykker.dk bruger jeg også denne menu (som jeg er meget glad for)
og jeg har allerede fået lagt det meste fra disse linjer ind i en div, men
her måtte jeg liiiige stoppe op.

--
Hilsen
Mia
www.jalo-smykker.dk



Erik Ginnerskov (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 05-03-04 13:41


"Mia J" <sluddermor> skrev

> > Og det kan ikke gøres med div?
>
> Jo, muligvis, men jeg ved ikke helt hvad deres funktion er. På
> www.jalo-smykker.dk bruger jeg også denne menu (som jeg er meget glad for)
> og jeg har allerede fået lagt det meste fra disse linjer ind i en div, men
> her måtte jeg liiiige stoppe op.

En div i en div er da lovligt, så hvorfor ikke?

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/egin



Ukendt (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-04 17:52


"Erik Ginnerskov" skrev i en meddelelse:
> En div i en div er da lovligt, så hvorfor ikke?

Ja, det er jeg klar over, men jeg forstår ikke hvad du mener.......
Jeg kan jo ikke bare skrive <div="ilayer">.... hvis jeg gør det fungerer det
vist stadig som det skal men i mit css skal der vel så være en id med ilayer
og hvilken "forklaring" skal jeg komme med der?

--
Hilsen
Mia
www.jalo-smykker.dk



Stig Sørensen (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Stig Sørensen


Dato : 05-03-04 18:37


"Mia J" <sluddermor> wrote in message
news:4048b045$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Ja, det er jeg klar over, men jeg forstår ikke hvad du mener.......
> Jeg kan jo ikke bare skrive <div="ilayer">.... hvis jeg gør det fungerer
det
> vist stadig som det skal men i mit css skal der vel så være en id med
ilayer
> og hvilken "forklaring" skal jeg komme med der?

..ilayer {
width: 100px;
(osv..)
}


Desuden skal du skrive din div således:

<div id / class="navn"></div>

Jeg fortrækker <div class="navn"></div> da der så kan være flere af dem.
Med id'en kan du kun have én.


Mvh
Stig Sørensen



Ukendt (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-04 23:49


"Stig Sørensen" skrev i en meddelelse:
> .ilayer {
> width: 100px;
> (osv..)
> }
> Desuden skal du skrive din div således:
>
> <div id / class="navn"></div>
>
> Jeg fortrækker <div class="navn"></div> da der så kan være flere af dem.
> Med id'en kan du kun have én.

Ja, jeg er bevidst om forskellen og i dette tilfælde skal det kun bruges en
gang da det er menuen.
Oprindeligt lå hele javascriptet på selve siden sammen med nedenstående:

<ilayer width="100%" height="32" name="dep1" background="aluminum2.gif"
bgcolor="#e6e6ff">
<layer name="dep2" width="100%" height="32">
</layer>
</ilayer>
<div id="describe" style"background:aluminum2.gif;width:100%;height="32px"
onmouseover="clear_delayhide[]" onmouseout="resetit[event]"></div>

Jeg aner intet om det her, så på lykke og fromme lagde jeg selve
javascriptet i en ekstern fil og da "layer" og "ilayer" begge har et "name"
som jeg går ud fra javascriptet skal kunne kalde, valgte jeg at lave to
ID'er med disse navne i min css.

#dep1 {
width: 100%;
height: 32px;
background-image: url(grafik/aluminum2.gif);
background-color: #dce2ef;
}
#dep2 {
width: 100%;
height: 32px;
}

Det næste havde allerede et ID som jeg skrev således i css:

#describe {
width: 100%;
height: 32px;
}

Tilbage står så følgende som jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal gøre
ved. Det virker men kan ikke valideres:

<div="ilayer">
<div id="dep1">
<div="layer">
<div id="dep2">
</div>
</div>
</div>
</div>
<div id="describe" onmouseover="clear_delayhide[]"
onmouseout="resetit[event]"></div>

Derefter bliver javascriptet "submenu" kaldt.

Er der nogen som helt konkret kan forklare mig hvad jeg gør ved layer og
ilayer. Jeg har prøvet flere ting, men det virker ikke logisk. Jeg ved godt,
at der er kommet nogle bud, men jeg forstår dem ikke.
--
Hilsen
Mia
www.jalo-smykker.dk



Ryan Kristensen (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Ryan Kristensen


Dato : 06-03-04 02:27

On Fri, 5 Mar 2004 23:48:31 +0100, Mia J <sluddermor> wrote:

> Er der nogen som helt konkret kan forklare mig hvad jeg gør ved layer og
> ilayer. Jeg har prøvet flere ting, men det virker ikke logisk. Jeg ved
> godt,
> at der er kommet nogle bud, men jeg forstår dem ikke.

Du kan prøve at slette <div="ilayer">, <div="layer"> og så to </div>.
De bliver ikke brugt til noget.

Du burde også kigge dig om efter en nyere menu.
Det kan godt være du er glad for den, men jeg går ud fra det er funktionen
du er glad for og ikke koden.
I stedet for at regne med, at du kan skrive html til en div, så ville jeg
foretrække, at have alt html i html-koden, og så skjule det der ikke skal
vises.
Så virker det også for folk uden javascript, og du kan lave nøjagtig den
samme menu.
Så vidt jeg lige kan se, så gør denne det samme:
<http://ryankristensen.com/tests/menu.html>

Så kan du altid tilføje document.all og document.layers, hvis du vil bruge
de par ekstra linier på IE4 og NS4.

--
Ryan Kristensen

Ukendt (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-04 10:58

"Ryan Kristensen" skrev i en meddelelse:
> Du burde også kigge dig om efter en nyere menu.
> Det kan godt være du er glad for den, men jeg går ud fra det er funktionen
> du er glad for og ikke koden.

Det har du forstået rigtigt

> I stedet for at regne med, at du kan skrive html til en div, så ville jeg
> foretrække, at have alt html i html-koden, og så skjule det der ikke skal
> vises.
> Så virker det også for folk uden javascript, og du kan lave nøjagtig den
> samme menu.

Som jeg ser dit eksempel er der da javascript i?

> Så vidt jeg lige kan se, så gør denne det samme:
> <http://ryankristensen.com/tests/menu.html>

Ja, bortset fra at min submenu ikke var der permanent og den detalje kunne
jeg godt lide.

> Så kan du altid tilføje document.all og document.layers, hvis du vil bruge
> de par ekstra linier på IE4 og NS4.

Dem har jeg ikke noget specielt forhold til.

Jeg er glad for den tid du har brugt på at vise et alternativ og jeg vil
meget gerne bruge den. Tusind tak.

--
Hilsen
Mia
www.jalo-smykker.dk



Ukendt (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-04 11:16

"Mia J" skrev i en meddelelse:
> Nu ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal tro!
> For få dage fik jeg www.peter-m-p.dk godkendt hos W3C med en counter på
> siden.
> Nu er jeg i gang med www.jalo-smykker.dk/test/default.shtml og counteren
er
> nøjagtig den samme, men her kommer en fejlmelding.
> Den kan jeg ikke greje.

Hele denne tråd startede med ovenstående og jeg har fået en hel del hjælp,
men det løste dog ikke problemet med counteren.
Jeg tror alligevel W3C er lidt ukonsekvent.

--
Hilsen
Mia
www.jalo-smykker.dk



Jens Gyldenkærne Cla~ (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 06-03-04 11:56

Mia J skrev:

> Hele denne tråd startede med ovenstående og jeg har fået en
> hel del hjælp, men det løste dog ikke problemet med counteren.
> Jeg tror alligevel W3C er lidt ukonsekvent.

Det er ikke tilfældet.

På <http://www.jalo-smykker.dk/test/default.shtml> er <noscript>
placeret inde i en <p>. Det må man ikke.

På <http://www.peter-m-p.dk/> er <noscript> placeret i en <div>.
Det må man godt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Ukendt (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-03-04 12:32

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev i en meddelelse:
> Det er ikke tilfældet.
>
> På <http://www.jalo-smykker.dk/test/default.shtml> er <noscript>
> placeret inde i en <p>. Det må man ikke.
>
> På <http://www.peter-m-p.dk/> er <noscript> placeret i en <div>.
> Det må man godt.

Så gjorde jeg det igen trods alle gode råd, mon det er en snigende
senildemens?
Tusind tak for dit overblik. Mon jeg lærer at klare mig uden det?

--
Hilsen
Mia
www.jalo-smykker.dk



Jens Gyldenkærne Cla~ (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 08-03-04 10:53

Mia J skrev:

> Tusind tak for dit overblik. Mon jeg lærer at klare mig uden
> det?

Du kan komme langt ved at eksperimentere med
webudviklingsværktøjerne i Mozilla. Med DOM Inspector er det for
eksempel meget let at se strukturen af et html-dokument. Du kan se
hvordan DOM Inspector præsenterer en del af peter-m-p.dk her:
<http://www.gyros.dk/usenet/dump/dom_inspector.gif>

(De farvede streger har jeg tilføjet efterfølgende).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

from south (09-03-2004)
Kommentar
Fra : from south


Dato : 09-03-04 19:34

Hej Jens.
"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns94A66EB7A5A9Cjcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk...
> Mia J skrev:
>
> > Tusind tak for dit overblik. Mon jeg lærer at klare mig uden
> > det?
>
> Du kan komme langt ved at eksperimentere med
> webudviklingsværktøjerne i Mozilla. Med DOM Inspector er det for
> eksempel meget let at se strukturen af et html-dokument. Du kan se
> hvordan DOM Inspector præsenterer en del af peter-m-p.dk her:
> <http://www.gyros.dk/usenet/dump/dom_inspector.gif>
>
> (De farvede streger har jeg tilføjet efterfølgende).
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen
> Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
> nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
> hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Var der ikke noget med at du ville lave en artikel om den gode Mozilla?
Eller husker jeg forkert. Mvh Knud
PS Det var ikke i denne tråd, men en anden gang du kom med gode råd og
link.


Jens Gyldenkærne Cla~ (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 09-03-04 23:19

from south skrev:

> Var der ikke noget med at du ville lave en artikel om den gode
> Mozilla? Eller husker jeg forkert.

Øh - du husker nogenlunde rigtigt. Jeg har skrevet at jeg gerne vil
lave en artikel om Mozilla/DOM inspector - men ikke sat nogen frist
for det. Den er stadig på tegnebrættet, men jeg har ikke tid til
den endnu.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Ukendt (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-03-04 01:17

> > "from south" skrev i en meddelelse:
> >
> > Var der ikke noget med at du ville lave en artikel om den gode
> > Mozilla? Eller husker jeg forkert.

> "Jens Gyldenkærne Clausen" skrev i en meddelelse:
> Øh - du husker nogenlunde rigtigt. Jeg har skrevet at jeg gerne vil
> lave en artikel om Mozilla/DOM inspector - men ikke sat nogen frist
> for det. Den er stadig på tegnebrættet, men jeg har ikke tid til
> den endnu.

Det er jeg rigtig ked af du ikke har tid til. Jeg ville ønske du havde tid
til at lave en artikel om alle funktionerne og hvordan man finder dem og
bruger dem på "rigtig dansk".
Du skriver ofte at diverse ting kan "gennemskues" i Mozilla og jeg kan godt
finde de funktioner du henviser til, men ikke finde ud af at bruge dem. Jeg
tror endda jeg kunne ende med at blive Mozilla-fan, hvis jeg kunne udnytte
mulighederne ordentligt.

--
Hilsen
Mia
www.jalo-smykker.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste