Kold tumbler
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 14-03-04 17:02

Hej
Vi har en 3 - 4 år gammel Credo kondens tørretumbler (37630 Condensair) som
lige pludseligt ikke længere vil varme. Det kunme umiddelbart (med mit
beskedne kendskab) tyde på at det er fordi varmelegemet er gået istykker.
Er der nogen der kan be- / afkræfte det og har I en ide om hvad det vil
koste at skifte?

Mvh
Carsten

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-03-04 20:16

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:40548209$0$210$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> beskedne kendskab) tyde på at det er fordi varmelegemet er gået istykker.
> Er der nogen der kan be- / afkræfte det og har I en ide om hvad det vil

Bare en ide: den kan sikkert køre selvom den kun får 2 faser, men ikke
varme, det kan være der er sprunget en sikring. Man skal have dem ud og
pille lidt i 'knappen', den kan sidde der uden at tråden holder den =
sprunget sikring.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 15-03-04 18:26

> [...]
> varme, det kan være der er sprunget en sikring. Man skal have dem ud og
> pille lidt i 'knappen', den kan sidde der uden at tråden holder den =

Hej igen
Jeg har (tror jeg) netop fundet ud af at det er den ene termostat - den med
den grønne prik- der er stået af. Eller rettere ledningen der går ind i
"skoen" er helt sort + at plastikket omkring skoen er smeltet. Nogen der har
et bud på hvad det vil koste at få den skiftet (eller tid til at gøre det en
mørk aften i det sønderjydske :D)?

Mvh
Carsten

Fra : H.S.

Dato : 16-03-04 14:48

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsenfjern@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:4055e71e$1$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
har
> et bud på hvad det vil koste at få den skiftet (eller tid til at gøre det

Her lige været 'turen' igennem.

Køb et nyt termostat sæt (f.eks. her: http://www.tp-denmark.dk/shop/)

Skift de to termostater der sidder på varmelegmet - de sidder kun fast vha
en metal klemme.
Så klipper du lidt af ledningerne med de 'defekte' sko - og klemmer et par
nye sko på, og monterer på dine nye termostater.

- peace of cake !

Fra : Kode ind

Dato : 16-03-04 20:50

> - peace of cake !

Fred af kage? Hvad mener du med det?

/Thomas

Fra : H.S.

Dato : 17-03-04 12:45

"Kode ind" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> Fred af kage? Hvad mener du med det?

øhm.. en mindre tyrk fejl......piece of cake - må vel være mere korrekt ?

Fra : Tomas Jensen

Dato : 14-03-04 22:45

Karen Stricker & Carsten Axelsen wrote:
> [...]
> beskedne kendskab) tyde på at det er fordi varmelegemet er gået istykker.
> Er der nogen der kan be- / afkræfte det og har I en ide om hvad det vil

Vores kondenstumbler gik "kold" på samme måde sidste år: Alt virkede
perfekt... den varmede bare ikke. Det viste sig, at der sidder en
sikring bagved bagpladen. Den skulle blot trykkes ind - og så var
tumbleren som ny. Næste gang sparer jeg de 300 kr til elektrikker!

Tomas

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 15-03-04 17:24

som

Hmm jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde en sikring bag
bagbeklædningen - hvor skulle den sidde / hvordan ser den ud?

Mvh
Carsten

Fra : Johnt

Dato : 16-03-04 02:13

> Hmm jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde en sikring bag
> bagbeklædningen - hvor skulle den sidde / hvordan ser den ud?

Det er en termosikring.

Plejer at være en lille rød, gul eller grøn knap, som skal trykkes ind.

Det står sikkert i brugsanvisningen hvor den er placeret.

Hilsen

Johnt