X session keyboard problem ?
Fra : Lasse T. Jensen

Dato : 14-03-04 17:01

Hej Group

Jeg prøver at få en redhat9 X client til at køre op imod en
mandrake9.2 X server men....
halvdelen af mit tastetur virker ikke under kde 3.1.3 (på x serveren)
på xdm login skærmen viker det fint
ssh køre også uden problemer ?
jeg har prøvet at skifte begge parters tastetur layout til int.us
uden held
det hele har spillet fint sammen hvor begge parter kørte redhat9
med kde 3.1 men jeg vil ha' serveren til at køre mandrake.

X server køre:
XFree86 Version 4.3.0

X client køre:
XFree86 Version 4.3.0 (Red Hat Linux release: 4.3.0-2)

begge med samme Xkb options bla.:
Option "XkbModel" "pc105"
Option "XkbLayout" "dk"

Jeg håber nogen kan hjælpe, for jeg er brændt helt fast
Hilsen
Lasse

Fra : Lasse T. Jensen

Dato : 14-03-04 21:37

Lasse T. Jensen wrote:
> [...]
> Option "XkbModel" "pc105"
> Option "XkbLayout" "dk"
>
> Jeg håber nogen kan hjælpe, for jeg er brændt helt fast

Problem løst
clienten er en laptop uden numpad, og servere var sat op til at
automatisk at aktivere numlock efter login.