Hjælp til javascript cracking
Fra : David Wind

Dato : 14-03-04 00:01

Jeg har brug for hjælp til et javascript jeg skal lave, det er
mig og mine venner der skal konkurerre om hvem der først kan
cracke et password som vi selv laver, og derfor ville jeg spørge
om der ikke var nogle af de kloge hoveder herinde som har en ide
til hvordan man kan cracke et password med javascript, passwordet
skal skives ind i et andet vindue og submittes automatisk.

Det ville være meget dejligt hvis der var nogen der kunne hjælpe
mig lidt her please.

ps. I skal ikke kommentere alt muligt andet end selve scriptet
please. Ikke noget med "Det er da ikke sjovt at spørge om hjælp
herinde når det er en konkurrence" for det må man gerne, vi har
fire uger til at forberede os så please hjælp mig her.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-03-04 01:57

David Wind <davidkofoedwind@ofir.dk> writes:

> [...]
> til hvordan man kan cracke et password med javascript, passwordet
> skal skives ind i et andet vindue og submittes automatisk.

Hvad mener du, helt præcist, med at "cracke et password"?

Som jeg forstår det, så vil du *gætte* et password på en eller anden
måde (f.eks. brute force/udtømmende søgning) og teste om gættet er
korrekt ved at submitte det til en eller anden web-server.

Du vil gerne foretage submit'elsen ved at skrive passwordet ind i et
andet vindue og submitte. Det kan sikkert også gøres på andre måder.

Hvordan kan du se om et forsøg var korrekt?
Hvad ved du om passwordet (lovlige karakterer, formodet længede,
andet der kan give dig en snebolds chance i helvede for at gætte
det inden solen går nova eller universet lider varmedøden).

Hvorfor skal det være i Javascript? Det er ikke verdens mest
*effektive* sprog. Hvis du skal prøve en million passwords, så
kunne du nok bruge noget andet der var hurtigere (selvom det
meste af tiden alligevel bruges på at kommunikere med serveren).

> Det ville være meget dejligt hvis der var nogen der kunne hjælpe
> mig lidt her please.

Med hvad? Hvad har du gjort, hvad mangler du? (Altså: Vi gider ikke
skrive det hele for dig, så vis at du selv har gjort en indsats, og
så skal vi nok hjælpe med hullerne).

/L

Fra : David Wind

Dato : 14-03-04 12:56

Du har ret i alt og du har forstået det men hvis jeg ikke skulle bruge
javascript hvad ville så være et godt sprog at skrive det i.

Jeg skriver det ikke i C++ for det er jeg slet ikke øvet i men hvis det er ASP
kan jeg nok godt være med. Jeg skal bare vide hvordan man submitter det i et
andet vindue så klarer jeg resten selv.