Problemer med at downloade fra MandrakeClu~
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-03-04 20:14

Jeg har problemer med at downloade bitTorrent filer fra medlemsområdet
hos Mandrake når de er på den server der er på port 7070, mens
det går helt perfekt hvis serveren (trackeren) er på port 6969.

Er der nogen her der ved om Cisco 677 smadrer indholdet i pakker
på port 7070 ligesom den gør med trafik på port 53 (DNS) ???

Jeg bruger CyberCity som ISP. Laver de noget transparent
proxying eller andet der kan smadre 7070 trafik ?

Jeg kører under WinXP lige p.t., men tvivler på årsagen er her.
Har testet 2 bitTorrent klienter.

Fra : Anders Lund

Dato : 21-03-04 09:51

Povl H. Pedersen wrote:

> Jeg har problemer med at downloade bitTorrent filer fra medlemsområdet
> hos Mandrake når de er på den server der er på port 7070, mens
> det går helt perfekt hvis serveren (trackeren) er på port 6969.

Jeg havde også dette problem. Jeg har dog ikke fundet ud af hvad det
nærmere skyldtes, men efter at have forsøgt nogle gange, så kom jeg lige
pludselig igennem.

> [...]
>
> Jeg bruger CyberCity som ISP. Laver de noget transparent
> proxying eller andet der kan smadre 7070 trafik ?

Jeg kører samme konfiguration som dig - CC/Cisco 677.

> Jeg kører under WinXP lige p.t., men tvivler på årsagen er her.
> Har testet 2 bitTorrent klienter.

Det eneste jeg har kunne konstatere, er at jeg ikke er den eneste med de
problemer, hvis man læser inde på deres forum. Havde slet ikke lavet så
meget research som dig ang. portnumrene.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 14-04-04 23:05

On Sat, 13 Mar 2004 19:13:56 +0000 (UTC), Povl H. Pedersen wrote:

> Jeg har problemer med at downloade bitTorrent filer fra medlemsområdet
> hos Mandrake når de er på den server der er på port 7070, mens
> det går helt perfekt hvis serveren (trackeren) er på port 6969.

Hmm.. bruger selv port 6969 til Mandrake Club og det kører
rigtigt godt. Det er også den eneste port, som jeg har åbnet til
formålet i Cybercity's 677-router.

Har ikke haft knas med port 7070, men har egentligt heller ikke
spekuleret over den Jeg fulgte bare Torrent FAQ/opsætning
fundet hos Mandrake.

> Jeg kører under WinXP lige p.t., men tvivler på årsagen er her.
> Har testet 2 bitTorrent klienter.

Jeg bruger Azureus (Java BitTorrent klient under X) sammen med
trickle og det kører perfekt.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)