Blæser der lyder som et bombefly...
Fra : Frederik

Dato : 25-04-01 19:48

Hejsa.

Er der nogen der kan hjælpe mig mht. blæsere osv.

Jeg har et kabinet som dette: http://www.aopen.com/products/housing/hq08.htm
og strømforsyningen larmer mildest talt som et bombefly fra anden
verdenskrig. Derfor tænkte jeg om ikke man kunne sætte en
strømforsyning/blæser i fra firmaet Noise Control!? De kan købes her:
http://asp.webconsult.dk/varer.asp?c=nc Er der nogen som ved om det vil
hjælpe og hvad skal jeg købe? Kan jeg nøjes med at købe en blæser eller er
det hele strømforsyningen. Og hvad størelse skal jeg have?.

Mht. til støjen har jeg prøvet at lægge en hånd over udluftningen bagpå
kabinet og hvilken velsignelse det er, det kan faktisk lade sig gøre at føre
en samtale i samme rum :) så jeg går ud fra det er et blæser problem eller?

Min Computer består af:

Pent. III 800 MzH
Asus bundkort
Geforce 64 mx

Skriv evt. for andre detaljer og tak for hjælpen!

Frederik

Fra : Henrik

Dato : 25-04-01 20:14

"Frederik" <Frederik@rsk.dk> wrote in message
> [...]
føre
> en samtale i samme rum :) så jeg går ud fra det er et blæser problem

Hmm, jeg har et kabinet af sammen type og det er rimeligt støjsvagt? Har det
larmet sådan fra helt nyt?

Henrik

Fra : Frederik

Dato : 25-04-01 20:42

Ja, det har larmet sådan lige siden jeg fik det... Og det bliver nok svært
at få det byttet... Jeg var en af de sidste til at få noget fra
www.jyskcomputer.dk som i jo nok ved gik konkurs....... :)

Frederik

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 25-04-01 21:14

Prøv evt. at sætte spændingen til blæseren ned, eller sæt en ny blæser
i. Pabst blæsere skulle være ret støjsvage.

Jeg har dog også selv sådan et kabinet og der har ikke været problemer
af den art!

Mvh. Brian

Fra : ^Chips^

Dato : 26-04-01 00:21

Sidder oss' mæ' sån' et kabinet....og den blæser i PSU 'en er den mest
lydløse jeg har lige nu......såå......

--

^Chips^
ICQ 53181828

Fra : Martin

Dato : 25-04-01 20:27

Bare giv den originale blæser 7 volt....

Åbn str. forsyningen og klip ledningerne til blæseren...
Find så en gul og en sort ledning fra et hdd. stik, og klip dem. Forbind +
(rød) fra blæser til gul (12 volt) fra hdd stik.. Forbind - (sort/blå) fra
blæser til rød (5 volt) på hdd stik. Sæt derefter det hele sammen i en muffe
så den originale forbindelse i hdd stikket er der igen, og saml den igen...
Din blæser får nu 7 volt (12-5=7) og kører derfor langsommere = mindre støj
Jeg har selv gjort nøjagtig det samme, og har ingen problemer med varme...

Køb evt. en ekstra 80 mm blæser og sæt foran i kabinettet.

- Martin

Fra : martin martin

Dato : 25-04-01 21:15

Se tråden længere nede "Ny blæser i strømforsyning?"