Tilslutte bærbar pc trådløst til eksistere~
Fra : Kim Schroeder

Dato : 12-03-04 23:36

Undskyld det lange emne og det sikkert dumme spørgsmål - men er lidt novice på området.
Vi har i huset 3 computere koblet til en Linksys BFRSR41 (ikke-trådløs) og videre på nettet
med TDC ADSL.
Vi vil gerne have en bærbar pc koblet til den sidste ledige port på routeren - men trådløst.
Kan det lad sig gøre og hvordan gør man i korte træk ?

På forhånd tak.

mvh
Kim

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 12-03-04 23:42

> Vi vil gerne have en bærbar pc koblet til den sidste ledige port på
> routeren - men trådløst. Kan det lad sig gøre og hvordan gør man i
> korte træk ?

Meget kort: Køb et accesspoint, som kan kobles til det eksisterende netværk.
Dvs. en med mindst 1 stk. 10/100Mbit port.

Det var vist så kort som det kunne gøres

--
Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Kim Schroeder

Dato : 13-03-04 02:15

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76JEGHADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:c2teba$2ece$1@news.cybercity.dk...
> Meget kort: Køb et accesspoint, som kan kobles til det eksisterende netværk.
> Dvs. en med mindst 1 stk. 10/100Mbit port.

Tak for det hurtige svar
Jeg vil se mig om efter et accesspoint (Linksys ?) til at tilslutte til vores Linksys router her.

Vi har kig på et par bærbare der begge ifgl. specifikationerne har både LAN og WLAN indbygget.
For WLAN's vedkommende er det i begge tilfælde et integreret "Intel PRO/Wireless 2100"
som vist kører 11 Mbit.

Er det normal/acceptabel hastighed ? Vi kører vist 100 Mbit på resten af netværket (som altså ikke
er trådløst).
Skal man hellere installere et seperat netkort i stedet for onboard kortet eller er ovennævnte ok ?

mvh
Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 13-03-04 02:29

> [...]
> Meget kort: Køb et accesspoint, som kan kobles til det eksisterende netværk.
> Dvs. en med mindst 1 stk. 10/100Mbit port.

I tilslutning til forrige posting vil jeg spørge om denne
http://www.linksys.com/products/product.asp?prid=608&scid=35
er beregnet til at tilslutte til den ledige port på vores Linksys router ?

mvh
Kim

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 13-03-04 03:45

> [...]
videre på nettet
> med TDC ADSL.
> Vi vil gerne have en bærbar pc koblet til den sidste ledige port på

Jeg har lige købt denne hos Proshop (varen kom med det samme, fint!):
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=21221
Koster med fragt omkring 500 kr, så kan du sælge din egen BFRSR41, da mit
link viser en Linksys både med router, switch (4x rj45 stik er der i) og
trådløs.

Hilsen Thomas

Fra : Kim Schroeder

Dato : 13-03-04 04:17

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse news:405275d7$0$791$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> link viser en Linksys både med router, switch (4x rj45 stik er der i) og

Tak for svaret - den ser spændende ud - så har man jo det hele i en dims
Smart hvis TDC valgte at levere deres ADSL - som jeg i øvrigt ikke skal sige noget imod
- med denne løsning, så var vejen banet for deres kunder uanser lokal opkobling, men det
er en anden historie.
Vil overveje denne løsning. Man har altså fire porte at gøre godt med - og kan tilslutte
trådløst eller ej som man nu vil, ikke ?
Hvordan gør den egentlig det - hvis man har en trådløs på port 3 (softwaremæssig) og
derefter tilslutter fysisk til port 3, hvad sker der så ?

Det er der sikkert taget højde for - løsningen ser interessant ud. Tak for indlægget :)

mvh
Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 13-03-04 04:31

Er den lige til at tilslutte i stedet for min BFRSR41 ?
Vil helst ikke ud at for mange problemer med 3+1 computer der pludselig
ikke kan komme på nettet ?

mvh
Kim

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 14-03-04 02:54

Kim Schroeder wrote:

> Smart hvis TDC valgte at levere deres ADSL - som jeg i øvrigt ikke skal sige noget imod
> - med denne løsning, så var vejen banet for deres kunder uanser lokal opkobling, men det
> er en anden historie.

Det har de gjort i over et år??

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen