Automatisk sluk af Slackware linux maskine~
Fra : Mads Jensen

Dato : 12-03-04 23:23

Hej

Er der nogen, der ved hvordan jeg kan få min maskine til at slukke
automatisk ? Jeg bruger Slackware Linux 9.0!

shutdown, poweroff og halt virker ikke

mvh.
Mads

Fra : Andreas Paasch

Dato : 12-03-04 23:30

Mads Jensen wrote:

> [...]
>
> Er der nogen, der ved hvordan jeg kan få min maskine til at slukke
> automatisk ? Jeg bruger Slackware Linux 9.0!

Generelt set burde "shutdown -h now" virke fint.

/Andreas
--
Peace and long life ...
Registeret Linux user #292411

Fra : Peter Jensen

Dato : 13-03-04 00:08

Andreas Paasch wrote:

> Generelt set burde "shutdown -h now" virke fint.

Med mindre APM eller ACPI ikke er inkluderet i kernen eller indsat som
modul. I så fald vil maskinen bare sige "System halted" og vente dér.

--
PeKaJe

Once a word has been allowed to escape, it cannot be recalled.
   -- Quintus Horatius Flaccus (Horace)

Fra : Andreas Paasch

Dato : 13-03-04 00:28

Peter Jensen wrote:

> Med mindre APM eller ACPI ikke er inkluderet i kernen eller indsat som
> modul. I så fald vil maskinen bare sige "System halted" og vente dér.

Korrekt, tænkte jeg ikke lige på ...

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 13-03-04 00:12

Mads Jensen wrote:
> Hej
>
> Er der nogen, der ved hvordan jeg kan få min maskine til at slukke
> automatisk ? Jeg bruger Slackware Linux 9.0!
>
> shutdown, poweroff og halt virker ikke

jeg fik dette til at funke på en RH 9.0 / 2.4.20-8

#!/bin/sh
halt -p

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 13-03-04 10:58

Mads Jensen wrote :

> Er der nogen, der ved hvordan jeg kan få min maskine til at slukke
> automatisk ? Jeg bruger Slackware Linux 9.0!

Du skal nok lige indlæse apm modulet som root:
modprobe apm

Hvis det virker så su skal lige rette lidt i filen /etc/rc.d/rc.modules
find linien:
# /sbin/modprobe apm
og fjern så havelågen foran komamndoen. Næste gang du booter så indlæses
apm-modulet automatisk .
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.