Gemme felt
Fra : Lars Olesen

Dato : 12-03-04 21:58

Jeg har forsøgt at lave nedenstående kode, som skal gemme et fejl (id),
men den mener, at der skal være et objekt defineret i den nederste del
af scriptet.

Egentlig ville jeg helst lave det, så den gennemsøgte siden for
class="hide", men jeg har ikke kunnet finde ud af at bruge nogle af de
funktioner, som kan lede siden igennem for classes :(

<script type="text/javascript">
function hidefield(id)
{
document.getElementById(id).style.display = "none";
}

function showhidefield(elem, id)
{
if (elem.checked)
{
document.getElementById(id).style.display = "block";
}
else
{
document.getElementById(id).style.display = "none";
}
}

// øv jeg ikke kan få nedenstående til at virke!
if (document.getElementById)
{ // if DOM support
hidefield("publishhide");
hidefield("searchenginehide");
}

</script>

--
Lars Olesen
Konkurrence på <http://www.fodboldenslegestue.dk>

Fra : Lars Olesen

Dato : 13-03-04 14:53

Jeg fik scriptet til at fungere. Funktionen skulle naturligvis kaldes
efter, at id-feltet var blevet skrevet på skærmen.

### HEAD ###

[...]

### BODY ###

<!-- div med id indeholdende noget, der skal skjules -->

<script type="text/javascript">
document.getElementById("searchenginehide").style.display = "none";
document.getElementById("publishhide").style.display = "none";
</script>

Det går jeg ud fra er en rimelig måde at gøre det på. Ellers vil jeg
naturligvis gerne have feedback.

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 15-03-04 14:11

Lars Olesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Jeg fik scriptet til at fungere. Funktionen skulle naturligvis kaldes
> efter, at id-feltet var blevet skrevet på skærmen.

- Det er klart, at elementet skal findes i browseren, før den kan skjule
det

> Det går jeg ud fra er en rimelig måde at gøre det på. Ellers vil jeg
> naturligvis gerne have feedback.

- Det synes jeg også, det er!

MVH Jonas (aka Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk