Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE6.0, kan ikke åbne links.
Fra : John Frandsen

Dato : 12-03-04 21:47

Hej Gruppe.

Håber at I kan hjælpe med dette generende problem.

Hvis jeg skriver en url i adressefeltet, kan jeg åbne alle de hjemmesider
jeg har lyst til- men hvis jeg klikker på et link åbner den nye side ikke!
Der åbner et tomt vindue - og så sker der ikke mere, og hvis jeg minimerer
det nye (tomme) vindue og derefter maksimerer det igen - så åbner det
'gennemsigtigt' op - forstået på den måde at jeg kan se den bagvedliggende
side.

Nogen ideer til hvordan jeg kommer problemet til livs?

--
Mvh John

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-03-04 22:27

"John Frandsen" <oplyses@ikke.her> skrev :

>Hvis jeg skriver en url i adressefeltet, kan jeg åbne alle de hjemmesider
>jeg har lyst til- men hvis jeg klikker på et link åbner den nye side ikke!

Prøv om
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;281679
hjælper.
--
Knud

Fra : John Frandsen

Dato : 12-03-04 22:47

> Prøv om
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;281679
> hjælper.
Det ser ud til at være den helt rigtige side - og tak for det!
Iflg. den side du henviser til, er det et kendt problem. Løsningen er at
klikke på et link - og kan du se min situation
Jeg kan ikke komme videre med en supportrequest, da jeg jo ikke kan aktivere
det link der fører til supportrequesten...

Microsoft anbefaler i øvrigt at man evt. venter til næste opgradering af
IE - men da siden er sidst opdateret i april 2003 kan det jo have lange
udsigter.

Desværre viser det sig at jeg har disablet systemgendannelse, så jeg kan
ikke en gang gå et skrift baglæns...

ØV! (Men tak for hjælpen)

Mvh John

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-04 01:47

"John Frandsen" <oplyses@ikke.her> skrev :

>Jeg kan ikke komme videre med en supportrequest, da jeg jo ikke kan aktivere
>det link der fører til supportrequesten...

Du kan vel højreklikke på linket, kopiere og sltte adressen ind i
adresselinjen?

Eller kopiere det ind i start => kør?

Eller, bruge en browser, der ikke har det problem, som Mozilla?
http://mozilla.org.
--
Knud

Fra : John Frandsen

Dato : 13-03-04 07:10

> Du kan vel højreklikke på linket, kopiere og sltte adressen ind i
> adresselinjen? Eller kopiere det ind i start => kør?
Det er det som er det mystiske... Jeg kan godt åbne de links som er på lige
præcis den side, men på selve supportsiden skal man klikke på et link der
hedder "Videre" - og DET link kan jeg ikke aktivere, og der er jo ik' så
meget at klippe-klistre.

> Eller, bruge en browser, der ikke har det problem, som Mozilla?
> http://mozilla.org.
Det er jeg så småt begyndt at overveje, selv om jeg foretrækker IE frem for
Mozilla... Jeg har også overvejet at geninstallere IE, men ville jo gerne
bare have løst problemet.

Mvh John

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-04 07:57

> [...]

>Mozilla... Jeg har også overvejet at geninstallere IE, men ville jo gerne

Du kunne jo hente en anden browser så du kan få løst problemet,
det koster jo ikke andet end download.

Iøvrigt burde du gi' Mozilla en chance for det er en kangt bedre
nrowser, imho.
--
Knud

Fra : John Frandsen

Dato : 13-03-04 08:40

> Du kunne jo hente en anden browser så du kan få løst problemet,
> det koster jo ikke andet end download.
Jeg har ledt og søgt, men kan ikke finde et sted hvor jeg kan hente en fuld
ver. af IE... Jeg har fundet vej til et par lovende patches som desværre
ikke virkede.
Kan du angive en adresse?
(Hvor er livet på internettet dog besværligt, når man ikke kan hoppe fra
link til link )

> Iøvrigt burde du gi' Mozilla en chance for det er en kangt bedre
> nrowser, imho.
Jeg har skam benyttet Mozilla en overgang, og var specielt begejstret for
mail-delen... Jeg kan huske at der var en god grund til at skifte tilbage
til MS, men kan ikke huske grunden lige nu

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-04 08:47

> [...]

>ver. af IE... Jeg har fundet vej til et par lovende patches som desværre

Øhh, hos MS, men det er ikke sikkert du får lov til at
installere, hvis den siger at du bruger nyeste version.

Bruger du XP, som er født med IE 6, så er den heller ikke lige
til at afinstallere.

http://support.microsoft.com/?kbid=318378

En fuld version af IE:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
--
Knud

Fra : John Frandsen

Dato : 13-03-04 09:25

> Øhh, hos MS, men det er ikke sikkert du får lov til at
> installere, hvis den siger at du bruger nyeste version.

Ja ja ja Jeg er da godt klar over at det er hos Microsoft men da jeg
ikke kan benytte de links der er på de sider jeg kommer ind på, er det som
sagt utroligt svært at bevæge sig rundt i strukturen.
Visse steder er det selve url'en der er linket, og i de tilfælde kan jeg
kopiere linket, og sætte det ind i et nyt browservindue - men i de tilfælde
hvor der f.eks. står "klik HER for at....." kommer jeg ikke videre. Jeg kan
godt nok se url'en i statuslinien, men at skulle tampe de, oftest, meget
kryptiske adresser ind i et nyt vindue er en dødfødt idé.

> En fuld version af IE:
> http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Tak for hjælpen! Det var præsic hvad jeg ledte efter... Så får vi at se om
en nyy installation af IE hjælper?

Mvh John

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-04 09:37

"John Frandsen" <oplyses@ikke.her> skrev :

>Jeg kan
>godt nok se url'en i statuslinien, men at skulle tampe de, oftest, meget
>kryptiske adresser ind i et nyt vindue er en dødfødt idé.

Øhh, højreklik på linket og vælg kopier genvej og sætte det ind i
adresselinjen, virker det heller ikke?
--
Knud

Fra : John Frandsen

Dato : 13-03-04 09:47

> Bruger du XP, som er født med IE 6, så er den heller ikke lige
> til at afinstallere.

Knud... Du er A Prince Among Men )

Skidtet virker igen.
Mange tak for hjælpen!