Parabener i jerndråber til babyer
Fra : mfs

Dato : 12-03-04 11:32

Min dreng nærmer sig de seks måneder og skal derfor efter
sundhedsplejerskens anbefalinger til at have jernbråber dagligt. På den nys
indkøbte flaske fra Apoteket kan jeg så læse, at dråberne er tilsat
methylparaben og propylparaben som konserveringsmiddel......

Nu er jeg lidt forvirret .... jeg ved godt at det specielt er
butylparabener, der har været i søgelyset som hormonforstyrrende, men også
de to ovenfornævnte parabener har der været tale om , mener jeg.
Medieomtalen har mest handlet om parabener i hudcreme o.a. til udvortes brug
....... hvordan er det mon så at hælde lige luks ned i gabet på den lille
baby.. ?

Er det forsvarligt at give den lille fyr jern med parabener (Apoteket har
ikke andre jern-præparater til babyer ? Er der alternativer ?

Mit brev her er nok noget forudindfattet, men jeg vil oprigtigt gerne
afkræftes i min bekymring. Er der nogen der har faktuel viden eller selv har
gjort sig tanker?

Mvh. Maja

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 12-03-04 14:46

det lyder ikke rart. hos os køber vi konsekvent varer uden parabener i.der
er jo nok mange andre stoffer man også helst skal undgå, men det er svært at
holde styr på det hele. måske kan grøn information fortælle, hvor man kan
finde et alternativ.

sebastian 4 måneder og mor

Fra : Padmé Amidala

Dato : 21-03-04 13:42

Du må et smut ned i den lokale helsekost forretning.. de har højst
sandsynlig et alternativ.

Og du har ret, både methyl og propyl er lige så skadeligt som butyl..

VH
Padmé