Skal jeg ikke snart til at føde ?!
Fra : Michael-7500

Dato : 12-03-04 11:22

Pyha, min kæreste og jeg venter vores barn nr. 2 - terminen er den 21.
marts, men jeg mener bestemt at der er regnet forkert fra starten ..... Jeg
er nu i 39. uge og jeg døjer med bækkenløsning i den grad. Sidste besøg ved
jordemoderen i onsdag viste at barnet står fast så det er jo et spørgsmål om
tid. Når jeg går, føles det som "han" (de siger vi får en dreng) hænger
halvvejs ude, så jeg går ikke ret langt. Jeg måler 121 cm om maven og
trænger snart til at få min krop tilbage uanset hvilke buler den får ovenpå
gravidteten.

Har nu haft et par morgener, hvor jeg har haft det skidt/underligt osv. I
morges måtte jeg ringede til jordemoderen, fordi jeg var i tvivl om, om det
var begyndende veer jeg havde fået - jeg burde jo vide hvordan det føles
eftersom det er 2. gang, men jeg var pludselig i tvivl. Jeg reagerede med
det samme, eftersom min første fødsel var klaret på 3 1/2 time fra start til
slut - så man har fortalt mig at jeg skal komme med det samme denne gang.
Men der hvor jeg havde ondt i morges - det er gået væk nu. ØV - for jeg er
bare SÅ klar til at føde og SÅ træt af ikke at kunne noget .... og nu
begynder man da også virkelig at være spændt på at se, hvordan vedkommende
derinde ser ud m.m.

Man læser om at man skal dyrke sex for at få fødslen i gang - helt ærlig -
jeg kan slet ikke tænke på sex nu. Jeg venter bare utålmodigt på en ve - og
den værste tanke er: "Tænk hvis jeg skal gå OVER tiden, så det måske først
bliver 1. april ....." Frygtelig skræmmende tanke.

Nå, jeg ville egentlig ikke noget med mit indlæg .... jeg sad her jo bare og
skulle lige af med min irritation over at sidde her uden så meget som
skyggen af en ve !!

Hilsen AL

Fra : Tine Andersen

Dato : 12-03-04 11:50

"Michael-7500" <michael7500@mail.dk> wrote in message
> [...]
> den værste tanke er: "Tænk hvis jeg skal gå OVER tiden, så det måske først
> bliver 1. april ....." Frygtelig skræmmende tanke.

Det behøver jo ikke nødvendigvis være for fornøjelsens skyld - når man har
forsøgt at blive gravid i nogle år så kender man alle grunde til at have
sex. Og den ubændige trang er kun en af dem.

Held og lykke med fødslen (snart)

Tine

p.s. nogle gange mener en zoneterapeut at kunne gøre forskel. Du ku' da
prøve - så går tiden da med det.

Fra : Nielsen

Dato : 14-03-04 09:16

"Michael-7500" <michael7500@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> skulle lige af med min irritation over at sidde her uden så meget som

Jeg forstår godt at du er ved at være utålmodig. Den fornemmelse af at
barnet næsten er på vej ud kender jeg fra mit tredje barn hvor jeg også
havde bækkenløsning, og jeg gik 17 dage over tiden .

Det der med at sex sætter igang er jo rigtigt nok. Mandens sæd indeholder
det samme stof som man bruger til igangsættelse, så du kunne jo gøre det for
at "komme igang" og ikke så meget for fornøjelsen

Og pas så godt på dig selv efter fødslen. Bækkenløsning skal man ikke spøge
med. Sørg for at få al den aflastning du kan få. Jeg døjer stadig med
smerterne nu 13 år efter.

L. Nielsen

Fra : Keld & Dorthe

Dato : 15-03-04 10:42

Hej AL.

Ja tålmodighed er en dyd, det sidste tid er næsten ikke til at holde ud.
Jeg har selv 7 børn, så jeg har prøvet det en del gange nu.
Held og Lykke med den forestående fødsel, og pas godt på dig selv.

KH Dorthe

Fra : Nette

Dato : 15-03-04 22:28

"Keld & Dorthe" skrev i en meddelelse
> Jeg har selv 7 børn, så jeg har prøvet det en del gange nu.

Det tager jeg gerne hatten af for...Tror ikke jeg kommer til at forsørge
mere end tre. Aj, måske fire... Den 4 årige mener, vi skal have både en
Kylling, en Bamse, en Ælling, en Luna og en Aske i familien. Men det bliver
vi nu to om at bestemme, det er ikke ALT jeg vil gøre for mine børn.

Nette

Fra : Nette

Dato : 15-03-04 22:25

"Michael-7500" skrev i en meddelelse
> Man læser om at man skal dyrke sex for at få fødslen i gang - helt ærlig -
> jeg kan slet ikke tænke på sex nu.

Det er god nok og ingen siger det skal være sex for DIN fornøjelses
skyld..

Men som min jordemoder, der løste hinder sagde til os: "I skal gå hjem og
dyrke en masse sex nu, da sæden indeholder det stof, der udsletter
livmoderhalsen, men ,- og det siger jeg ikke for at tage pusten fra dig (
henvendt til min bedre halvdel),- der skal min. 13 portioner til for at det
hjælper. Hav en god weekend." Og så stod den kære herre ellers og så helt
færdig ud, selvom sex ikke lige var det vi havde brugt mest tid op i dagene
op til terminen.
Så god fornøjelse..

Jeg føler med dig. Jeg gik selv fjorten dage over tid før de igangsatte og
så blev det sgu med det der Cytotex, selvom overlægen kaldte det noget
andet. Nøj jeg blev gal, da jeg fandt ud af det.

Held og lykke med det... Heldigvis er alt besværet hurtigt glemt
bagefter....

Nette