Flash versus Powerpoint
Fra : Simon Vikstrøm

Dato : 11-03-04 23:50

Spørgsmål: Er Flash bedre at lave diasshows i end Powerpoint. Kan det
betale sig at skifte til Flash når man er vandt til PP. Eller vil det være
for tidskrævende at sætte sig ind i et nyt program som Flash. Kan Flash
noget som PP ikke kan? Jeg laver ofte foredrag og er derfor meget
interesseret i at høre om andres erfaringer med Flash og diasshows.

Venlig hilsen
Simon

Fra : peter hansen

Dato : 13-03-04 13:40

"Simon Vikstrøm" <svik@email.dk> wrote in message
> [...]
> noget som PP ikke kan? Jeg laver ofte foredrag og er derfor meget
> interesseret i at høre om andres erfaringer med Flash og diasshows.

Jeg har arbejdet med Flash til websites og Flash egner sig ikke som
diasfremviser... absolut ikke!
Hvis du vil prøve noget andet end PP så prøv Medi8er (Mediator men det
staves med 8-tallet) - det er dansk produceret og meget anvendt til
diasshows og programmering af små exefiler...

Jeg ville aldrig bruge Flash til diasshow - det er sgu for kringlet og egner
sig ikke til formålet på samme måde som PP eller Mediator (der jo er lavet
til det - i princippet skriver jeg heller ikke min danske stil i MSPaint
bare fordi jeg har muligheden for at skrive der - hehe)

// Peter

Fra : TheCrow

Dato : 13-03-04 20:44

Som ovennævnte svar......bruges flash IKKE til diasshow, men derimod til
animation af diverse effekter o.lign. Man kan dog lave websites i flash med
fordel af programmets interaktivitet og muligheder.

/TheCrow