Ændre indhold af tekstbox?
Fra : Thomas Voller

Dato : 11-03-04 21:31

Hej Javascript-eksperter.

Dette er sikkert simpelt, men hvordan ændrer man indholdet af et textarea? I
et input-felt kan jeg f.eks. gøre sådan:
<input
name="Username"
id="Username"
type="text"
value="Navn"
onfocus="if(this.value=='Navn')this.value='';"
onblur="if(this.value=='')this.value='Navn';"
/>

Dette virker ikke med et textarea, da indholdet af et textarea ikke ligger
gemt i value-atributten. Hvad stiller man så op?

Mvh. Thomas.

Fra : Svend Tofte

Dato : 11-03-04 21:55

Prøv igen :

<textarea onfocus="this.value='blah'"></textarea>

virker fint her.

http://devedge.netscape.com/library/xref/2002/client-data/dom-html-element-TEXTAREA.html

Mvh.
Svend

Thomas Voller digitized these words on 3/11/2004 21:30 >>>
[snip]

Fra : Thomas Voller

Dato : 11-03-04 22:24

"Svend Tofte" <svendtofte@svendtofte.com> skrev
> Prøv igen :

Du har ganske ret, det virker fint. Jeg var bare kommet til at lave en
stavefejl i onfocus-atributten. Jeg beklager.

Mvh. Thomas.