Udprintnings-irritation
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 11-03-04 19:19

Hej

Jeg har lavet et lille program, som udskriver et stringgrid med farvede
celler mm. Jeg har i program-indstillingerne bl.a. defineret en
default-printer, og sålænge denne findes, når jeg trykker på "Udskriv",
skrives der blot ud til denne printer.

Problemet er imidlertid, at, hvis jeg ikke via PrintDialog har defineret, at
udskriften skal være i farver, bliver det udskrevet i gråtoner. Herefter kan
jeg udskrive i farver udenom printdialogen indtil næste gang, jeg starter
programmet op igen og skal udskrive første gang!

Hvordan kan jeg sende en "Skriv i farver"-kommando til printeren uden at
bruge printdialogen?

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 20:20

On Thu, 11 Mar 2004 19:19:08 +0100, Lars Holm Thomsen
<aslakFJ-ERNtoke@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> gråtoner. Herefter kan jeg udskrive i farver udenom printdialogenindtil
> næste gang, jeg starter programmet op igen og skal udskriveførste gang!

NÃ¥ vet ikke jeg om du skriver et program kun for deg selv eller om du
har tenkt til at andre skal bruke programmet. Hvis sistnevnte er
tilfelle, har jeg kun en ting å si: GLEM DET! Er det en ting som
irriterer brukere, så er det når inntillinger blir overstyrt av
programmer. Om brukeren har valgt at det skal skrives ut i sort/hvitt,
så la han få det i sort/hvitt. Alt annet blir til irritasjon.

Dette var dagens kurs i brukervennlighet.

--
Ole Kristian Bangås

Fra : Harald

Dato : 11-03-04 20:26

"Ole Kristian Bangås" <ole.news@netconnect.no> skrev i en meddelelse
newsr4ppba0b651ivz@wks...

> [...]
> så la han få det i sort/hvitt. Alt annet blir til irritasjon.
>
> Dette var dagens kurs i brukervennlighet.

Man kunne jo lade brugeren en gang for alle sætte printeren op som han ville
have det til nettop denne udskrift og så gemme denne opsætning.

Mvh
HK

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 11-03-04 20:31

> Man kunne jo lade brugeren en gang for alle sætte printeren op som han
ville
> have det til nettop denne udskrift og så gemme denne opsætning.

Hvordan gør man det?

Lars

Fra : Harald

Dato : 11-03-04 20:50

"Lars Holm Thomsen" <aslakFJ-ERNtoke@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> ville
>
> Hvordan gør man det?

Det skriver Microsoft en masse om bla. her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/gdi/prntspol_7k1f.asp

Mvh
HK

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 11-03-04 20:30

"Ole Kristian Bangås" <ole.news@netconnect.no> wrote in message
> [...]
> tilfelle, har jeg kun en ting å si: GLEM DET! Er det en ting som
> irriterer brukere, så er det når inntillinger blir overstyrt av
Det er et program, som andre skal bruge!

For at præcisere: Det er kun med mit program, at jeg oplever problemet. Word
skriver f.eks. fint ud i farver uden at jeg behøver at præcisere dette. Det
er jo også kun ved første udskrift efter at programmet startes, at problemet
opstår, så default-opsætningen for printeren bliver sat til "Grayscale". Når
jeg manuelt ændrer dette, fungerer det fint resten af tiden mit program er
åbent!

>Om brukeren har valgt at det skal skrives ut i sort/hvitt,
> så la han få det i sort/hvitt. Alt annet blir til irritasjon.
Men det er jo netop det, brugeren IKKE har! Printeren retter sig efter
indstillingerne i printdialogen, det er default-indstillingerne for
printeren, jeg har brug for at ændre!

Lars

Fra : Harald

Dato : 11-03-04 20:19

> [...]
> programmet op igen og skal udskrive første gang!
>
> Hvordan kan jeg sende en "Skriv i farver"-kommando til printeren uden at

Du kan f.eks. gemmer printer opsætningen i en fil og så loade den når
programmet starter og sætte printeren. Kik på bla. DocumentProperties i
Win32 hjælpe filen.

Mvh
HK