Opbygning af Flash
Fra : PN

Dato : 11-03-04 09:33

Jeg mangler lidt hjælp med at opbygge mine flash 'sider' så det er mere
overskuligt.
Skal man loade forskellige mc, lave scene'r eller noget helt andet?
Jeg syntes at de fleste bøger er lidt difuse når det kommer til det emne.

Findes der bøger (eller afsnit i bøger) kun om det emne?

Henrik Kollberg
http://come.to/hmk

Fra : RoJo

Dato : 11-03-04 11:14

"PN" <info@NO.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg syntes at de fleste bøger er lidt difuse når det kommer til det emne.
>
> Findes der bøger (eller afsnit i bøger) kun om det emne?

Hej Henrik

Det varierer meget fra side til side, hvad der er smartest.
Hvis det er en side, der fylder meget, så kan det være en fordel at
loade eksterne mc's, så det hele ikke skal loade på 1 gang.
Dine idéer omkring sidens indhold er også vigtige - er den meget
simpel så kan du, sådan set, bare lave det hele i 1 scene - men
jo mere "lir" jo længere timeline får du, og jo mere uoverskueligt
bliver det.
Der er ikke nogen generel løsning - det er simpelthen bare at prøve
sig frem. - Hvis du starter med at lave en scene for hvert menu-
klik, så har du ihvertfald lidt overskuelighed.
Baggrundsmusik bør dog loades fra en ekstern swf.
Det smarteste er at planlægge din side grundigt inden du går i
gang... så finder du frem til den bedste løsning.

Håber det besvarer lidt...

Mvh RoJo

Fra : PN

Dato : 11-03-04 13:35

Jeg håbede på en general måde.
Men det er det du beskriver måske også...

Tak for hjælpen
Henrik Kollberg
http://come.to/hmk

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 11-03-04 22:51

PN <info@NO.com> wrote:

> [...]
> Jeg syntes at de fleste bøger er lidt difuse når det kommer til det emne.
>
> Findes der bøger (eller afsnit i bøger) kun om det emne?

Forlaget Libris er på vej med en bog "Websites med Flash".

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : PN

Dato : 12-03-04 11:31

Den vil jeg se nærmere på når den kommer.
Se omtale af bogen her:
http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-618-4

Henrik Kollberg
http://come.to/hmk