Hjælp til "Menu, der går ned"...
Fra : Lasse Madsen

Dato : 10-03-04 22:11

Hej...

Jeg mangler lige at få lavet noget til min fil, der hedder
links...
Jeg regner med, at jeg vil have "en menu, der går ned, når man
holder musen over", hvor der står bestilling, for der er der to
sider, som jeg skal have sat ind...

Kan du hjælpe mig med det???

Du kan se scriptet her:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<!-- Minus AutoDato -->
   <title>Links!!!</title>
<script type="text/javascript" src="js/bookmark.js"></script>
</head>
ondragstart="return false">

onMouseover="window.status='Forsiden'; return true;"
onMouseout="window.status=' ';">Forsiden</a></p>
onMouseover="window.status='Login'; return true;"
onMouseout="window.status=' ';">Login</a></p>
onMouseover="window.status='Kontakt mig'; return true;"
onMouseout="window.status=' ';">Kontakt mig</a></p>
onMouseover="window.status='Bookmarke denne side'; return true;"
onMouseout="window.status=' ';">Klik her for at bookmarke denne
side</a></p>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 11-03-04 10:45

Hvis jeg forstår dig ret er det en dropdown menu du vil lave. Fremgagsmåden
er at lave et lag der som udgangspunkt er hidden, og tænde dette lag når du
kører musen henover linket.

Når du kører musen væk fra linket skal du lave en funktion der slukker
(sætter visibility = "hidden"), men da det kan være at bruger vil klikke på
et af linkene på laget skal det først slukke efter f.eks. et halvt sekund.
Hvis brugeren kører musen henover et af de link skal laget selvfølgelig ikke
slukke alligevel.

Det er fremgangsmåden. Du kan også vælge at finde et af de færdige scripts
der kan hentes på div. Javascriptssites

/Marten

Fra : Lasse Madsen

Dato : 11-03-04 14:48

Marten Ølgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hvis jeg forstår dig ret er det en dropdown menu du vil lave. Fremgagsmåden
> er at lave et lag der som udgangspunkt er hidden, og tænde dette lag når du
> kører musen henover linket.

Ja, det er lige præcis sådan en, jeg vil lave...

> [...]
> Hvis brugeren kører musen henover et af de link skal laget selvfølgelig ikke

Ja, det er præcis sådan...

> Det er fremgangsmåden. Du kan også vælge at finde et af de færdige scripts
> der kan hentes på div. Javascriptssites

Hvorfor en side vil du fx finde den på???