databasestyret website?
Fra : cykelsmeden

Dato : 10-03-04 20:45

Jeg ved ikke om jeg er "ude i overdrevet" men tør alligevel prøve:

Kender nogen som til linux/apache kan danne en site via eks. MySQL?

altså hvor man laver en eller anden standardopsætning ud fra en database, og
som så evt. vedligeholdes af "edbukyndige" ved simple indskrivninger til
sådan en database.
Noget som når det er opsat kan vedligeholdes af frivillige på klubbasis?

Eller er sådant Altid Multidyrt?

finn

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-03-04 20:54

"cykelsmeden" <skrald@acnord.dk> wrote:

>Jeg ved ikke om jeg er "ude i overdrevet" men tør alligevel prøve:

Næh, det er det ikke...

> [...]
>som så evt. vedligeholdes af "edbukyndige" ved simple indskrivninger til

Hva' er det helt præcis de edb-ukyndige skal indskrive ???

<mlr>

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 10-03-04 20:55

cykelsmeden wrote:
> [...]
> sådan en database.
> Noget som når det er opsat kan vedligeholdes af frivillige på klubbasis?

Absolut.

Var det ikke noget med et CMS? F.eks. Plone (eller noget andet
Zope-baseret).

http://www.plone.org/
http://www.zope.org/

> Eller er sådant Altid Multidyrt?

Ikke altid

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : cykelsmeden

Dato : 10-03-04 23:08

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message

> Absolut.
>
> Var det ikke noget med et CMS? F.eks. Plone (eller noget andet
> Zope-baseret).
>
> http://www.plone.org/
> http://www.zope.org/

> Ikke altid

Tak for hjælpen, set ser ud som et pa gode bud jeg vil studere.
Som svar til Michael, så er det banaliteter såsom mødetider, nyheder,
referater og et par billeder i ny og næ.

finn

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 11-03-04 07:46

cykelsmeden wrote:
> Tak for hjælpen, set ser ud som et pa gode bud jeg vil studere.
> Som svar til Michael, så er det banaliteter såsom mødetider, nyheder,
> referater og et par billeder i ny og næ.

Plone & Zope kan være en udfordring at sætte
op (læs: Jeg har ikke fundet ud af det endnu )

Du kan prøve noget simplere, fx fundanemt:

http://www.fundanemt.com/

Det er både nemt at sætte op, og nemt at bruge.

Men det kan ikke så meget...

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 14-03-04 22:09

Mogens Kjaer <mk@crc.dk> writes:

> Plone & Zope kan være en udfordring at sætte
> op (læs: Jeg har ikke fundet ud af det endnu )
>
> Du kan prøve noget simplere, fx fundanemt:
>
> http://www.fundanemt.com/
>
> Det er både nemt at sætte op, og nemt at bruge.

Jeg har kørt med fundanemt til et forenings-site i ½ år, og er ved at
konveretere det næste. Kan varmt anbefales. Du kan overlade trivielle
opdateringer af program m.v. til andre.

Det fylder ikke ret meget, så et webehotel med 10 - 15 MB + mySQL
og PHP er rigeligt.

Kik på referencelisten på www.fundausers.org og få et indtryk af hvad
man kan. Ellers findes som nævnt større systemer.

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk

Fra : cykelsmeden

Dato : 14-03-04 23:04

"Mogens Dybæk Christensen" <mdc@mail.tele_.dk> wrote in message

> [...]
>
> Kik på referencelisten på www.fundausers.org og få et indtryk af hvad
> man kan. Ellers findes som nævnt større systemer.

tak til alle.
Jeg tror jeg giver fundament en chance. - det ser fornuftigt og rimeligt
nemt ud

finn

Fra : Esben Laursen

Dato : 11-03-04 10:12

"cykelsmeden" <skrald@acnord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Som svar til Michael, så er det banaliteter såsom mødetider, nyheder,
> referater og et par billeder i ny og næ.

har du kikket på eGroupWare ?? Jeg syntes det er noget af det bedste jeg har
fundet... og en release 1 er her næsten (tror mig ikke fejl, den er sku
stabil nok, bruger den selv)

www.egroupware.org

Hygge

Esben

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 12-03-04 09:55

du kommer ikke uden om denne side afligevel
tag at kigge lidt på den, og vælg hvad du skal bruge.
http://www.opensourcecms.com/
Jens