Hvordan slipper man af med muldvarper
Fra : Poul

Dato : 10-03-04 20:23

Hej

Er der nogle der har nogle gode ideer omkring muldvarper
Jeg har fået besøg af en "eller måske en hel familie" yderst aktive
muldvarper.
Så mit spørgsmål er, hvad gør man for at slippe af med mudlvarper.

Poul

--
Sendt med M2, Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-03-04 20:53

"Poul" <Poul-himmelstrup@privat.dk> wrote in message
newsr4nuszxmm3z8ws@news.tele.dk...
> [...]
> muldvarper.
> Så mit spørgsmål er, hvad gør man for at slippe af med mudlvarper.

Kort og godt: hen i byggemarked/Bilka/havecenter og invester en 100-lap i en
muldvarpesaks - jeg købte min for 3 år siden, og har da fået ekspederet 6
muldvarpe til de evige .....
Det er faktisk ikke så svært - af fifs kan nævnes:

- Rør ikke saksen med hænderne når den sættes - brug handsker
- Grav ned i en gang imellem 2 skud ug sæt saksen i længderetningen i niveau
med gangen
- Sæt en sort spand over hullet
- Efterse saksen hyppigt - jeg har oplevet en stakkels muldvarp som kun fik
een pote i klemme - Av ! - den havde heldigvis kun siddert der max 1 time

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 12-03-04 11:04

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev et indlæg
<c2nrif$1ofl3m$1@ID-144871.news.uni-berlin.de>:

>- Efterse saksen hyppigt - jeg har oplevet en stakkels muldvarp som kun fik
>een pote i klemme - Av ! - den havde heldigvis kun siddert der max 1 time

Sakse er effektive til fangst - men jeg har også selv erfaret at de
ikke altid afliver muldvarpen så man står med en halvdød muldvarp.

Derfor er jeg selv ked af at bruge fælder - så jeg håber ikke der
kommer muldvarpe ved vor nye bolig.

Egentlig kan jeg ikke lide at fange de små fløjlsbløde skabninger -
jeg synes det er imponerende hvad de kan udrette. Jeg har tidligere
konstateret at de kan lave muldskud til flere trillebøre fulde - og
når man fanger en enkelt eller to muldvarpe giver det ro. Hvis 1-2
muldvarpe kan lave så meget må man tage hatten af for dem. Kunne de
blot vil lade være med at lave kælder under min græsplæne skal jeg nok
lade dem være i fred.
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Musen

Dato : 10-03-04 22:22

> [...]
> muldvarper.
> Så mit spørgsmål er, hvad gør man for at slippe af med mudlvarper.

Ja jeg ved godt det lyder underligt, men hvis man putter et dødt dyr (en
fugl, en mus, rotte eller lign.) ned i et muldvarpeskud, så forsvinder den.
Vi har en grund på ? tdr. land, og for tre år siden var den næsten
undermineret af muldvarpe. Vi fik så ovenstående råd, og da vi har kat, var
det jo ikke svært at finde et par muselig rundt omkring. Vi puttede mus i
tre skud forskellige steder i haven, og efter en måned kom der ikke et
eneste nyt skud. Og NEJ de er ikke flyttet ind til naboen, de har heller
ikke nogen mere.
Vi måtte gentage processen igen sidste sommer, men det er da også lige til
at overkomme...

Held og lykke

Venlig hilsen Mia

Fra : Chriz

Dato : 11-03-04 09:33

Har hørt samme råd og at det billigeste er at købe lidt frosne sildefileter i
netto.

mvh

Chriz

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-03-04 14:04

Chriz wrote:

> Har hørt samme råd og at det billigeste er at købe lidt frosne
sildefileter i netto.

Er de billigere end en død rotte?

--
Jens callto://jensep

Without fools the rest of us could not succeed. - Mark Twain.

Fra : Carsten Keller

Dato : 11-03-04 15:39

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message news:c2po3e$hqu$2@sunsite.dk...
> sildefileter i netto.
>
> Er de billigere end en død rotte?

Sikkert ikke, men de lugter lige så grimt

Keller

Fra : Chriz

Dato : 12-03-04 23:39

Abosut ikke (hvis du selv dræber den ) men man kan jo godt have mulvarpe uden at
have rotter .....

Fra : Per Værum Mikkelsen

Dato : 11-03-04 17:20

"Poul" <Poul-himmelstrup@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> muldvarper.
> Så mit spørgsmål er, hvad gør man for at slippe af med mudlvarper.

Jeg fik en gang et råd, som har vist sig at holde: En klud el. lign. puttes
i mulvarpegangen og vædes med hjortetaksolie (kan købes hos Matas). Men brug
handsker, da det lugter ganske skrækkeligt.

m.v.h.