Skærme
Fijala 3554
Xerox 19"
Fra : Kasper

Dato : 10-03-04 14:56

Hey

Jeg fik netop min 19" skærm ind af søren i går (uden pixel fejl) og skærmen
viser et ok billede etc, men ved nogle bagrundsfarver er det som om der er
en 1 cm "skygget" streg ned langs venstre side af skærmen, nogle der kender
dette fanomen ?

Jeg kører med alm analog stik, og har både prøvet det medfølgende og et
andet vga kabel, umilbart syntes jeg det ligner en måske capacativ virkning
lige idet den skal tegne hver linie ???

Ved også godt man burde køre dvi, men det må komme hen af vejen

Ved ikke om det er noget jeg skal få byttet på garentien, men ville lige
høre herinde først inden jeg ringer til dem, så jeg måske har et par fif i
baghånden

Kasper

Fra : Kasper

Dato : 11-03-04 18:25

> [...]
> høre herinde først inden jeg ringer til dem, så jeg måske har et par fif i

Der er en ny på vej.....

Men forstod lidt på det der med onsite ikke helt holt, hvis de ikke var
sikker på det var en fejl, så fik man vidst ikke en anden med det samme....
de ville tjekke den anden.. hmm jae...

Men undrede mig lige over om det kan passe man får en ombytnings monitor,
som egentlig ikke er ny, når man har købt en ny monitor til 7000 Kr ??
Jeg kan jo ikke gøre ved den er defekt, og den anden jeg får kan jo måske
være lidt små ridseret efter den har været pakket op 1 gang(filmen er hevet
af fronten) og reperaret ????

Kasper

Fra : Flare

Dato : 13-03-04 12:35

> Jeg kører med alm analog stik, og har både prøvet det medfølgende og et
> andet vga kabel, umilbart syntes jeg det ligner en måske capacativ
virkning
> lige idet den skal tegne hver linie ???

Havde / har du virkelig ikke mulighed for at teste den på en anden computer?
Hvis problemet også forkom der var der jo ikke så meget at tael om.

Mvh
Anders

Fra : Kasper

Dato : 13-03-04 12:59

Gjorde jeg også dagen efter, inden jeg ringede...

Fra : mofo

Dato : 14-03-04 00:12

> Gjorde jeg også dagen efter, inden jeg ringede...

> computer?

Købte du på postordre / via nettet ? Send skærmen tilbage under 14 dages
fortrydelsesret, og køb derefter en ny....

Fra : Kasper

Dato : 14-03-04 11:12

> Købte du på postordre / via nettet ? Send skærmen tilbage under 14 dages
> fortrydelsesret, og køb derefter en ny....

Tror ikke det er så simpelt, jeg er ikke sikker på om der ikke er forskel på
om den er købt provat eller igennem et firma, fra en grossist.... men om
ikke andet kommer de da og henter den og bringer en anden skærm med med det
samme...

Men hvad ved jeg, nu må vi se om det ikke ender godt

Kasper

Fra : Morten

Dato : 15-03-04 22:02

Jeg ved ikke helt om mit svar er for snet uden men here goes
Jeg havde samme problem på min Xerox 17 tommer, skiftede til et bedre VGA
kabel og så var den i vinkel.
Har du prøvet med dvi kablet?

Morten

Fra : Repzak

Dato : 16-03-04 08:30

> Jeg ved ikke helt om mit svar er for snet uden men here goes
> Jeg havde samme problem på min Xerox 17 tommer, skiftede til et bedre VGA
> kabel og så var den i vinkel.
> Har du prøvet med dvi kablet?

Har ikke DVI i mine maskiner )):

Men prøvede både det medfølgende kabel (burde være ok, det med ferrit i
begge ender)

+ jeg prøvede et andet vga kabel (tykt/god kvalitet) og det gav det samme,
også da jeg prøvede med min bærbare (og der var intet med min crt skærm) og
de burde jo have samme impedans på faverne....

Kasper

Fra : Brian Luckow

Dato : 16-03-04 08:06

> [...]
> viser et ok billede etc, men ved nogle bagrundsfarver er det som om der er
> en 1 cm "skygget" streg ned langs venstre side af skærmen, nogle der

Folk der har denne skærm, er I glade for den? Jeg synes nemlig den har et
rigtigt flot design, men dens ydelse skulle jo også gerne leve op til
designet. Jeg har kun læst et par danske tests af den, og de lød positivt.
Har ikke kunne finde nogle udenlandske tests.
Er den til at spille på (selvom det skal jeg kun bruge den meget lidt til),
eller ghoster den meget?

Mvh., Brian Luckow

Fra : Repzak

Dato : 16-03-04 08:28

> [...]
> Har ikke kunne finde nogle udenlandske tests.
> Er den til at spille på (selvom det skal jeg kun bruge den meget lidt

Mangler lige at få min ombyttet, hvis den ene fejl den har forsvinder og der
ikke kommer andre, så er jeg RIGTIG glad for den...

Så en eller anden kinesser slås film på den den anden dag, og der kunne jeg
ikke se noget efter fis eller ghost... (:

Kasper