LÅS DIN EXPLORER
Fra : René Østergård

Dato : 09-03-04 22:05

Ligesom mange andre herinde havde jeg også problemer med at IE's startside
blev ændret hele tiden.

Har nu installeret Spybot - Search & Destroy.

Med den kan man simpelthen låse for IE således at andre ikke kan ændre på de
indstillinger man har lavet.
Du skal jo så lige selv låse op, hvis du vil foretage et par ændringer, også
låse igen bagefter.

Kanon program..... kan findes på http://tucows.dk/

René Ø. Jensen
rene@kildevej.com

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-03-04 00:54

René Østergård skrev :
> [...]
de
> indstillinger man har lavet.
> Du skal jo så lige selv låse op, hvis du vil foretage et par ændringer,

Brug Adware og fjern det Spyware du har på din PC.

Hint Kik på DR's Kontant side og find masser af link. Kik evt Kontant onsdag
middag eller online!!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

- hvor meget porto skal der på en brevdue ?

Fra : Leony

Dato : 10-03-04 18:28

In news:404e5900$0$95057$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Michael Lund Sørensen <laeses-ikke@gromit.dk> typed:

> Brug Adware og fjern det Spyware du har på din PC.

Spybot, som René har downloadet kan også fjerne spyware (skal så ikke
kunne sige om han bruger funktionen).

Selv scannede jeg med Ad-Aware og fjernede det den fandt.
Derefter scannede jeg med Spybot, som fandt yderligere 11 skadelige ting
(bl.a. Alexa og en "redsheriff"). Disse blev ikke fundet af Ad-Aware.
Jeg synes klart bedre om Spybot, men det er jo smag og behag.

> Hint Kik på DR's Kontant side og find masser af link. Kik evt Kontant
> onsdag middag eller online!!

Har netop lige set det (netTV er en herlig ting).
Det program skal nok sprede panik i den danske befolkning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 10-03-04 18:32

Leony wrote:

> Har netop lige set det (netTV er en herlig ting).
> Det program skal nok sprede panik i den danske befolkning.

Tænker du på:
http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2309844/

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Nicky Precht

Dato : 10-03-04 22:45

> Soeren Nielsen wrote:
>
> Tænker du på:
> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2309844/

Det er lidt skægt at tænke på ;)
Jeg synes nu at de var lidt unuancerede i deres beskrivelser.
Det var Windows og kun windows. Ikke så meget med versioner og slet ikke
noget med OS eller Browser alternativer.

/Nicky

Fra : Leony

Dato : 11-03-04 15:59

In news:404f5057$0$10831$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Soeren Nielsen <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> typed:

> Tænker du på:
> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2309844/

Både og, det er i hvert fald til at klaske sig på låret over (læste den
på IT-svar for ½ times tid siden).
Spynuke blev ovenikøbet nævnt i programmet, som noget man skulle holde
nallerne fra.

Man fik en masse at vide om hvorfor Spyware var dårligt osv videre.
Når folk der ikke ved noget om et emne og det beskrives som om det er
det ondeste der nogensidne er skabt (måske næst efter Hitler), så vil
det sætte en panik i gang - tror jeg.

Personligt har jeg et meget afslappet forhold til Spyware, det kan
selvfølgelig også være det er derfor jeg mener at DR's beskrivelse var
lidt for.... kan ikke rigtig finde et ord for det.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-03-04 18:30

Leony skrev :
> [...]
> (bl.a. Alexa og en "redsheriff"). Disse blev ikke fundet af Ad-Aware.
> Jeg synes klart bedre om Spybot, men det er jo smag og behag.

Det er helt fint med flere muligheder. Men kører jeg Ad-aware 3 gange finder
den typisk 30, 10 og 1 spy filer. Lidt dårligt at alt ikke bliver taget i
første hug.
Går jeg derefter ind på CDRinfo.com kan jeg skanne igen og fjerne de samme
filer....

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-03-04 15:06

"René Østergård" <(slettes)rene@kildevej.com> wrote in

> [...]
>
> Har nu installeret Spybot - Search & Destroy.
>
> Med den kan man simpelthen låse for IE således at andre ikke kan ændre

Var det ikke en bedre idé at finde ud af, hvorfor din startside ændres og
så løse det ad dén vej? På den anden måde fjerner du jo ikke sygdommen, men
dulmer kun symptomerne.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.