Tisse lynlås eller ej ?
Fra : Michael Ulstrup

Dato : 09-03-04 21:53

Går og overvejr, om jeg skal få smækket en tisselynlås i min neoprene
tørdragt... kan ikke blive enig med mig selv om, det er at tolføje dragten
endnu et svagt punkt, eller om det bare er det fede, at kunne tisse i lår
fede stråler, på den nemme måde ?

Er her nogen som har dårlige erfaringer hermed ?

--
Venlig Hilsen | Michael Ulstrup
Dykkerklubben Nuser

Fra : Thomas VJ

Dato : 10-03-04 09:18

"Michael Ulstrup" <Mine_initialer@not.dk> wrote in message
> [...]
> fede stråler, på den nemme måde ?
>
> Er her nogen som har dårlige erfaringer hermed ?

Jeg har gået med de samme overvejelser og har valgt ikke at få den monteret.
Mest fordi min tørdragt kommer med skrå lynlås på fronten - som gør det
næsten lige så hurtigt at få anacondaen sluppet fri som med en tisse lynlås.
Hvis jeg havde valgt en dragt med lynlås hen over skuldrene ville jeg nok
tilføjet den.

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 14:37

Michael Ulstrup wrote:
> Går og overvejr, om jeg skal få smækket en tisselynlås i min neoprene
> tørdragt... kan ikke blive enig med mig selv om, det er at tolføje
> dragten endnu et svagt punkt,

jeg har ingen erfaringer med det, men jeg mener ikke det er at gøre dragten
meget svager, vi har flere i kluben der har det uden problemer, og der er jo
heller ikke noget vider belastning på lynlåsen under dykningen, hvorimod der
er noget støre belastning på en ryk lynlås (alt luften i dragten vil jo
gerne ud af rykken på dragten

jeg har gået længe og overvejet om jeg skulle montere en tis ventil
men jeg er heller ikke blevet enig med mig selv endnu

--
for at svare direkte send til mrnews(snabel-A)tiscali.dk
erstat "(snabel-A)" med "@"

Med Venlig Hilsen
Morten Dall Darmer

Fra : Jens RasMussen

Dato : 10-03-04 16:11

Hej Michael

Jeg har monteret en tisselynlås i min dragt, og det er jeg meget glad for,
det er dejligt at kunne tisse med alt udstyret på f eks. lige inden man skal
i vandet.

mvh

Jens RasMussen

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 10-03-04 18:10

Har selv en dragt med tisselynlås, og det kan varmt anbefales! Dog skal du
huske at din inderdragt også skal kunne lynes op for neden, ellers er den
ikke meget værd.

Thomas Mikkelsen

Fra : Morten Saabye

Dato : 11-03-04 09:34

Du bliver MEGET glad for en tisselynlås. Især, hvis du tager på
(båd)ture, hvor du går i mange timer i din dragt (og især, hvis det er
dårligt vejr). Check dog lige om lynlåsen bliver monteret lodret eller
vandret. Min sidste dragt fik lynlåsen monteret lodret og det
ser mildest talt åndssvagt ud.

Samtidigt er det ret generende, når man sidder ned, da den trykker på
bollerne (og ret sandsynligt også knækker lettere).

God fornøjelse..

/Morten

Fra : Frederik Rugaard

Dato : 11-03-04 23:05

Hej.
Jeg har lige bestilt en otter extreme neopren med frontlynlås.
Der har jeg også fået tisselynlås.
Der er ikke noget værre end at stå i udstyret og mærke at der er noget
der
presser på.
Så tja... Bliver det utæt, så må der jo en ny i. Glæder mig i hvert
fald.

Mvh
Frederik