Problemer med tegn-tæller
Fra : Lasse Nyberg

Dato : 09-03-04 21:03

Hej Alle..
Jeg kom lige til at sætte dette indlæg forkert, så her prøver vi
igen.

Jeg har et forum hvor jeg gerne vil have en max længde på
overskriften.

Dette har jeg valgt at vise ved denne funktion, så brugeren hele
tiden er ved hvor meget plads der er igen:

<SCRIPT LANGUAGE="JAVASCRIPT">
function updateCharsLeft( theForm )
{
theForm.charsLeft.value = 45-theForm.Subject.value.length
}
</SCRIPT>

<INPUT TYPE="text" NAME="Subject" SIZE="50" MAXLENGTH="45"
onKeyUp="updateCharsLeft(this.form)"
onChange="updateCharsLeft(this.form)"
onkeypress="updateCharsLeft(this.form)" VALUE="<% If IsAReply
Then Response.Write "Re: " & rsReplyTxt ("Subject")%>"> Antal
tegn tilbage: <INPUT NAME="charsLeft" value="45" SIZE="2"
style="color: #CC0000; font-weight: bold; border: 1 solid
#FFFFFF" onFocus="blur()">

Teksten skrives i Subject feltet og rest antal tegn vises i
CharsLeft feltet.
Ved et nyt indlæg vises 45 som start antal tegn, MEN og her
kommer spørgsmålet

Hvordan får jeg funktionen til at regne ud hvormange tegn der er
tilbage når man besvare et indlæg.
Får som det fremgår, bliver overskriften fra hovedindlæget
automatisk indsat i Subject feltet med "Re:" foran. Men sådan som
det er nu vises tallet 45 indtil man selv går ned og retter i
feltet, herefter skrives den rigtige værdi.
Hvordan kan dette laves så den rigtige værdi vises når siden er
færdig loaded, uden at man skal ned og redigere i feltet først.

På forhånd tak

Mvh
Nyberg

- Pædagogiske tutorials på dansk