Modem henter langsomt
Fra : Guffi

Dato : 25-04-01 17:40

Mit Acorp 56K modem kobler på med 42.000, men hvor går det langsomt, når jeg
er på nettet. Jeg tror, det skyldes, at hastigheden er for høj, og jeg
derfor får en masse fejldata, som må sendes/modtages igen.
Så vidt jeg husker, så kan man øge hastigheden, ved at tvinge modemet til at
koble på med f.eks. 36.000. Er det korrekt?
Hvis ja, hvilken kommando skal modemet (Acorp 56EMS) have?

Guffi

Fra : Mailund

Dato : 25-04-01 19:58

Guffi skrev i meddelelsen <9c6uf4$jio$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
>er på nettet. Jeg tror, det skyldes, at hastigheden er for høj, og jeg
>derfor får en masse fejldata, som må sendes/modtages igen.

Her er en link til download af programmet Netmedic.
Det er kanon godt til at overvåge / fejlfinde på internetforbindelsen.

http://32bit.bhs.com/download3.asp?filename=nm12%2Eexe

Mvh
Brian

Fra : Ove Kristensen

Dato : 26-04-01 05:13

Ja lige bortset fra, at programmet kommer ud og siger, at Netmedic ikke kan
køre på Explorer større end version 4.0 - det gør det i hvert til fald i
Windows ME.

Med venlig hilsen
Ove. K.

Fra : Lars Bjørn

Dato : 25-04-01 20:29

Det kan på ingen måde være rigtigt, at du kan opnå højere hastighed ved at
connecte langsommere. Når du ringer op, vil modemet via et "handshake"
forsøge at finde den bedste hastighed. En linie bliver aldrig fejlfri, dvs.
der er altid støj. Det er derfor, at du sikkert aldrig vil opleve at
connecte med 56k6. Med 42.000 skulle du maksimalt kunne overføre 5,1 kb i
sek, men grundet bl.a. støj og overhead vil du ikke kunne nå den hastighed.
Endelig vil det kunne være din ISP den er galt med. Din udbyder garanterer
på INGEN måde at du når din hastighed. Selvom du forbinder med 42k skal du
dele deres linie med SAMTLIGE andre abonnenter, hvilket måske kan resultere
i den langsomme hastighed.

Lars Bjørn

Fra : Guffi

Dato : 25-04-01 22:01

Jeg havde engang et Lasat Safire som var koblet på en lang ledning (som nu),
og da koblede jeg på med ca. 40K. Men hentning af websider gik ufattelig
langsomt. Jeg tilføjede dengang en kommando til modemet (fandt den i
manualen), som satte max hastighed til 33.6K, var det vist. Og så loadede
browseren diverse websites langt hurtigere.

Så hvis jeg bare kan få oplyst den kommando igen, vil jeg være glad. Så kan
jeg prøve, om det afhjælper det nuværende problem.

Guffi

Lars Bjørn <larsbj@mobilixnet.dk> skrev i en

Fra : Sven

Dato : 26-04-01 00:27

Jeg mener nu godt det kan være rigtig. Modemet finder jo også kun (hvis det
virker som det skal!) den rigtige hastighed i det øjeblik du logger på og
ikke medens du surfer. Eller ta´r jeg fejl her?!? Måske skal man betale mere
for modemet end jeg gjorde ;)

Nå men tilbage til spørgmålet. Mit modem ville absolut køre 56k, så jeg
'tvang' det ned på 48k.
Kommandoen du leder efter er at+ms=
Jeg kan ikke huske resten (det er ved at være nogen dage siden ;), men jeg
mener at+ms=48000 kan lade sig gøre.
Den kan vist nok udvides til at+ms=0,1,x,y hvor x=min hastighed og y=max
hastighed.
Parameterne er jeg lidt usikker på, men kommandoen skulle være go´nok. Prøv
dig frem.

Lige til sidst, så stod der i min manual at der skulle bruges 'faste'
hastigheder, dvs. 36948 duer ikke. En liste over disse var der også, men jeg
kan selvfølgelig ikke finde manualen.

/Sven
/**
'Figuring things out for your self is the only freedom anyone really has.
Use that freedom. Make up your own mind...'
- Starship Troopers
*/

Guffi <remove_private.bs@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9c7dnj$c3i$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Freaken

Dato : 01-05-01 18:21

Hvad står din port til ??? (sikkert 9600bit /sec....prøv at hæve den til
115200 inde i enhedshåndteringen under porte)
Freaken