ssl og httpd
Fra : Lars Bonde

Dato : 09-03-04 14:18

Jeg her et behov for at tvinge apache til at bruge 128 bit når der oprettest
en ssl forbindelse.

Kan det lade sig gøre.

systemet er
Redhat 7,3
Apache version 1.3.27

VH Lars

--
Lars Bonde
Email lars@casiopeia.net.fjern

---

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-03-04 17:24

In article <404dc18d$0$1586$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Lars Bonde wrote:
> Jeg her et behov for at tvinge apache til at bruge 128 bit når der oprettest
> en ssl forbindelse.
>
> Kan det lade sig gøre.
>
> systemet er
> Redhat 7,3
> Apache version 1.3.27

Ja. Kan ikke lige huske hvordan. Men hvis du har et rent 128-bit
cert (og ikke et supercert), så skulle det vel virke ? Ellers kan
du pille de uønskede fra, om ikke i conf fil, så i mod_ssl

Fra : Lars Bonde

Dato : 10-03-04 01:40

Jeg fandt den her

# allow all ciphers for the inital handshake,
# so export browsers can upgrade via SGC facility
SSLCipherSuite ALL:!ADH:RC4+RSA:+HIGH:+MEDIUM:+LOW:+SSLv2:+EXP:+eNULL
<Directory /usr/local/apache/htdocs>
# but finally deny all browsers which haven't upgraded
SSLRequire %{SSL_CIPHER_USEKEYSIZE} >= 128
</Directory>

mon ikke det er den ?

Lars

meddelelse news:slrnc4rrta.2c7.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Mads Toftum

Dato : 11-03-04 12:36

On Wed, 10 Mar 2004 01:40:29 +0100, Lars Bonde <larsdaf@pc.dk.tagmigvæk> wrote:
> [...]
><Directory /usr/local/apache/htdocs>
> # but finally deny all browsers which haven't upgraded
> SSLRequire %{SSL_CIPHER_USEKEYSIZE} >= 128

Det er det cirka hvis du har et af de specielle SGC/upgrade certs - men
de er ikke billige/nemme at komme i nærheden af, så måske vil du meget
hellere bare begrænse tingene med det samme i SSLCipherSuite fremfor først
at forhandle lav crypto og derefter droppe forbindelsen alligevel.
Se http://httpd.apache.org/docs-2.0/mod/mod_ssl.html#sslciphersuite - brug
openssl ciphers -v til at sammensætte en SSLCipherSuite der kun slipper
det igennem som du vil acceptere.

vh

Mads Toftum
--