Enabling af moduler i Apache 2.0
Fra : Henrik Jensen

Dato : 08-03-04 19:51

Hejsa,
jeg har netop installeret Mandrake 9.2 fordi jeg ville hygge mig lidt
med noget kalenderdeling vha. mod_dav for apache. Den skulle jo være med
i Apache 2 som default, men det er den åbenbart ikke i Mandrakes
udgave...(?)

Så kunne jeg jo heldigvis bare downloade og installere Apache 2 fra
apache.org, og det har jeg gjort, så nu har jeg to Apache'r at vælge
imellem... Men på den nye virker php ikke - jeg får bare php-kode ud i
stedet.

Så jeg skal enten:
1. Finde en måde at udvide Mandrake-Apachen med således at mod_dav
virker. Eller:
2. Enable php i den nyligt installerede Apache. Men jeg kan ikke hitte
den config fil hvori man slår moduler til og fra... Jeg kan tilføje at
jeg kompilerede httpd med "--enable-modules=all" - det burde der vel
ikke være noget i vejen for?

Mvh
Henrik

Fra : henrik jensen

Dato : 09-03-04 10:04

Henrik Jensen wrote:
> [...]
> den config fil hvori man slår moduler til og fra... Jeg kan tilføje at
> jeg kompilerede httpd med "--enable-modules=all" - det burde der vel

Er der nogen der kan give mig et hint til hvordan jeg får løst dette?

Vedr. 1: Kan man ikke downloade og installere mod_dav modulet separat -
ligesom man kunne til Apache 1.3?

Vedr. 2: I Apache 1.3 fremgår det jo tydeligt af httpd.conf-filen hvilke
moduler der loades hvorfra, men det kapitel kan jeg slet ikke finde i
nogen af conf filerne til den nye Apache 2 jeg har installeret.

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej :)

/henrik

Fra : cykelsmeden

Dato : 11-03-04 00:24

"henrik jensen" <hj@netwerk.dk> wrote in message

> [...]
> moduler der loades hvorfra, men det kapitel kan jeg slet ikke finde i
> nogen af conf filerne til den nye Apache 2 jeg har installeret.

I apache2 er det normalt at httpd.conf er splittet op i mange små
på suse ligger httpd.conf i /etc/apache2 sammen med nogle af conffiler
conf vedr virtuelle hosts ligger i /etc/apache2/vhosts.d og så'n er't
videre frem

finn