Logning af konsol beskeder
Fra : Rudi Hansen

Dato : 07-03-04 22:23

Jeg skal lige høre om der en nogen her der kan hjælpe.

Jeg vil gerne have logget de beskeder der skrives til konsollen på min Linux
Fedora server.
Kan man det?

Eller bliver de allerede logget men jeg kan bare ikke finde dem?

Fra : FePe

Dato : 07-03-04 22:51

Rudi Hansen wrote:

> [...]
> Fedora server.
> Kan man det?
>
> Eller bliver de allerede logget men jeg kan bare ikke finde dem?

Er ikke helt sikker på, hvad du mener, men et par forslag:

man syslog.conf
man dmesg

Mvh. FePe.
--
Lægerne anbefaler: at man ser mindst 14 timers Simpsons hver dag.

Fra : Rudi Hansen

Dato : 08-03-04 11:59

For lige at gøre det helt klart.

Jeg har en linux maskine med Fedora, den står nede i min kælder.

Jeg har nogen gange når jeg har været nede ved maskinen fysisk set at der på
den skærm der er tilsluttet maskinen, står nogen beskeder.
Men jeg kan ikke finde disse beskeder i nogen logs.

Er det fordi de ikke bliver skrevet i en log eller kikker jeg det forkerte
sted?

Hvis de ikke bliver skrevet i en log, er der så noget man kan gøre så de
bliver det?