Er der nogen som vil hjælpe en grøn nybegy~
Fra : Peter Frederiksen

Dato : 25-04-01 16:12

Jeg vil gerne køre et program fra et vbs eks.
test.vbs -> starter c:\windows\notepad.exe

Lige som når man kører et program fra en bat fil.

På forhånd mange tak.

Peter.

Fra : Jens

Dato : 25-04-01 16:27

Prøv

set wshshell = wscript.createobject("wscript.shell")

wshshell.run "c:\windows\notepad.exe",,true

Fra : Argion

Dato : 27-04-01 23:01

Er der et sted man kan få mere info om wscript.shell objektet? (Parametres
betydning)

Argion

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 25-04-01 19:58

"Peter Frederiksen" <no@spam.com> skrev i en meddelelse news:IQBF6.169$dE1.19430@news.get2net.dk...
> Jeg vil gerne køre et program fra et vbs eks.
> test.vbs -> starter c:\windows\notepad.exe
>
> Lige som når man kører et program fra en bat fil.

Shell "c:\Windows\notepad.exe", vbNormalFocus

Husk: at man selv kan bestemme hvad windows biblioteket skal hedde.

Asbjørn

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 25-04-01 22:31

"Asbjørn Sloth Tønnesen" wrote:

> Shell "c:\Windows\notepad.exe", vbNormalFocus
>
> Husk: at man selv kan bestemme hvad windows biblioteket skal hedde.

Og når det så netop er et program der ligger i windows biblioteket man
vil eksekverer vil det nok være nemmere blot at skrive:

   shell "notepad.exe", vbNormalFocus

Så kan det være lige meget hvad brugeren har kaldt sit windows bibliotek

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 26-04-01 09:10

Mange tak for jeres hjælp.
Det første svar funker:
set wshshell = wscript.createobject("wscript.shell")
wshshell.run "c:\windows\notepad.exe",,true

Det gør de sidste to svar desværre ikke:
Shell "c:\Windows\notepad.exe", vbNormalFocus
shell "notepad.exe", vbNormalFocus

Tak endnu engang Peter Frederiksen.

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 26-04-01 11:34

Lige et hurtigt spørgsmål mere (hvis i ikke er ved at blive træt af mig).
Hvis jeg vil starte to apps. efter hinanden:
set wshshell = wscript.createobject("wscript.shell")
wshshell.run "c:\windows\control.exe",,true
wshshell.run "c:\windows\notepad.exe",,true
så starter notepad'en først når jeg lukker control panelet.

Kender i nogle recourser på nettet som i kan anbefale?

På forhånd mange tak Peter Frederiksen.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-04-01 18:06

Peter Frederiksen wrote:

> Det gør de sidste to svar desværre ikke:
> Shell "c:\Windows\notepad.exe", vbNormalFocus
> shell "notepad.exe", vbNormalFocus

Nu har jeg lige tjekket de sidste to og de fungerer perfekt hos mig, kan
du ikke sige mig hvilken fejl den giver hos dig?

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 27-04-01 09:08

Først tak for tricket med at fjerne true, så jeg kan køre begge programmer

Ang. fejl, hvis jeg benytter første løsning får jeg følgende fejl.
Error: Type mismatch: 'Shell'
Code: 800A000D
Source Microsoft VBScript runtime error

Benytter anden løsning får jeg samme fejl.

Tak for jeres behjæpsomhed.

Fra : Jens

Dato : 27-04-01 01:38

Kære Peter Frederiksen

Hvis du gerne vil starte dem begge op....prøv

set wshshell = wscript.createobject("wscript.shell")

wshshell.run "c:\windows\control.exe"
wshshell.run "c:\windows\notepad.exe"

Uden True

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 30-04-01 07:14

Tak for jeres hjælp!

Det lykkedes mig langt om længe at få det hele til at funke.
Hvis det er af nogen interesse så vedlægger jeg scriptet (så i kan se hvad
grønletten prøvede at lave)

'Script to startup myapps.
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Msg = "Are YoU" & vbcrlf & "ReaLLy ReaLLy sUre!"
i = WshShell.Popup(Msg, 10, "RuN The StUFF ?", 4 + 32)

Select case i
case -1
'Time Out
wshshell.run """C:\Program Files\TraxTime\TRAXTIME.exe"""
wshshell.run """C:\Program Files\Microsoft
Office\Office\OUTLOOK.EXE"""
wshshell.run """C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe"""
wshshell.run """C:\Program Files\wincmd\WINCMD32.EXE"""
wshshell.run """C:\Program Files\Common Files\Vision\vservice.exe"""
case 6
'Yes
[...]
case 7
'No