Hjælp
Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 25-04-01 16:08

Hej

Jeg har et lille problem, på min hjemmeside vil jeg gerne lave så der
kommer et lille notits (lille gul notits) frem når man holder musen
over et bestemt ord, hvordan laver jeg dette

Venlig hilsen bjarne

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 25-04-01 17:02

Bjarne Kristensen <bjarne@thjalfe.dk> wrote in
<tefmOvGRyh3N6rx3gR3BOmCwDCSe@4ax.com>:

> Jeg har et lille problem, på min hjemmeside vil jeg gerne lave så der
> kommer et lille notits (lille gul notits) frem når man holder musen
> over et bestemt ord, hvordan laver jeg dette

Det må vist være <a href="blabla" title="Lille gul notits">blabla</a> du
tænker på.

Bemærk at det ikke er alle browsere der viser dette som en lille gul
notits.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Bjarne Kristensen

Dato : 25-04-01 18:03

On Wed, 25 Apr 2001 16:02:00 +0000 (UTC), usenetnospam@nau.dk (Andreas
Kleist Svendsen) wrote:

> [...]
>tænker på.
>
>Bemærk at det ikke er alle browsere der viser dette som en lille gul

Jo det kan bruges, men det forsvinder som regel efter en lille tid,
nej det jeg havde tænk mig var at jeg laver et lille gif billed med
teksten og at det så skal blive vist så længe man holder musen over et
bestemt ord. takker forøvrigt for dit svar.

Venlig hilsen bjarne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-04-01 23:43

Wed, 25 Apr 2001 19:03:00 +0200, skrev Bjarne Kristensen
<bjarne@thjalfe.dk>:

> [...]
>nej det jeg havde tænk mig var at jeg laver et lille gif billed med
>teksten og at det så skal blive vist så længe man holder musen over et

Det nærmeste bliver, at lave det som et popupvindue, hvor der så åbner
et lille popupvindue (ny htmlfil) i den ønskede størrelse, med det
ønskede.

Se http://smedeparken.mobilixnet.dk/webhjaelp/popup/popup8.htm, som på
de to nederste billeder (men det kunne lige så godt være tekstlinks).

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-04-01 17:04

On Thu, 26 Apr 2001 00:43:06 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det nærmeste bliver, at lave det som et popupvindue, hvor der så åbner
>et lille popupvindue (ny htmlfil) i den ønskede størrelse, med det
>ønskede.

Kunne sikkert også fuske noget onmouseover tjavs med at skifte et
transparent billede ud med et nyt.

Eller bruge layers.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-04-01 18:50

Bjarne Kristensen wrote:

> [...]
> teksten og at det så skal blive vist så længe man holder musen over et
> bestemt ord. takker forøvrigt for dit svar.

Se på <http://www.talysman.org/clientes/mr18-4.shtml>
(Hold musen over en af de søde dame)
Hvis det er noget i den stil du mangler så stjæl hvad du kan fra min
kildekode og spørg hvis der er noget du er i tvivl om.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere