MS Windows
briani 27239
Ændre Send til..
Fra : Nederbasse

Dato : 07-03-04 12:33

Hej
Kan man ikke ændre Send til... så den flytter i stedet for at kopierer
evt. ændre nogle af options så den f.eks. flytter til Dokumenter ?

Lars

Fra : DonE

Dato : 07-03-04 13:06

Nederbasse fandt sit tastatur og skrev:
> Hej
> Kan man ikke ændre Send til... så den flytter i stedet for at kopierer
> evt. ændre nogle af options så den f.eks. flytter til Dokumenter ?
>
> Lars

WindowsXP er det:
C:\Documents and Settings\*DIT_NAVN*\SendTo

--

/DonE

Fra : Nederbasse

Dato : 07-03-04 13:37

"DonE" <don_e@stofaPOSE.INVALID> skrev i en meddelelse

> WindowsXP er det:
> C:\Documents and Settings\*DIT_NAVN*\SendTo
>
> --
>
> /DonE

Ja og så gør man ...?
jeg kan ikke se man kan æmdre egenskaber for dump target

Lars

Fra : Anders Pedersen

Dato : 07-03-04 13:50

On Sun, 7 Mar 2004 13:37:02 +0100, "Nederbasse"
<laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>"DonE" <don_e@stofaPOSE.INVALID> skrev i en meddelelse

>Ja og så gør man ...?
>jeg kan ikke se man kan æmdre egenskaber for dump target

Ta en genvej af den mappe du ønsker og lægge den i send to mappen
så kan du sende dine filer til den mappe der.

Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 07-03-04 14:59

Anders Pedersen wrote:

> Ta en genvej af den mappe du ønsker og lægge den i send to mappen
> så kan du sende dine filer til den mappe der.

Han vil ikke kopiere, men flytte filer. Med "send til" bliver der lavet
en kopi.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-03-04 18:35

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev :

>Han vil ikke kopiere, men flytte filer. Med "send til" bliver der lavet
>en kopi.

»send to« opfører sig som, hvis man trækker og slipper en fil i
stifinder.

Er det på samme partition, så bliver den flyttet, er det på en
anden bliver den kopieret.

Hvis man klikker på shift, så vil den gøre det modsat.

Dvs. man klikker på shift samtidig med send to, og det er på en
anden partition, så bliver filen flyttet.
--
Knud

Fra : Nederbasse

Dato : 07-03-04 19:38

> [...]
>
> Dvs. man klikker på shift samtidig med send to, og det er på en
> anden partition, så bliver filen flyttet.

Når jeg bruger Send til... Dokumenter bliver filen kopieret også med shift
nede
Skrivebord og Dokumenter er på samme partition
Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-03-04 19:53

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> skrev :

>Når jeg bruger Send til... Dokumenter bliver filen kopieret også med shift
>nede

Ja, og det er jo også det jeg skriver, holder du ikke shift nede,
så bliver den flyttet, når det er på samme partition.
--
Knud

Fra : Nederbasse

Dato : 07-03-04 21:47

> Ja, og det er jo også det jeg skriver, holder du ikke shift nede,
> så bliver den flyttet, når det er på samme partition.
> --
> Knud

Uanset hvad jeg trykker på er der stadig en kopi tilbage når jeg har sendt
noget til dokumenter

Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-03-04 19:41

Du kan lægge en batch fil der som udfører flytningen for dig.

Noget lignende dette:

@echo off
move %1 "sti_til_dokumenter"

Husk at teste på nogle testfiler inden du rigtigt tager det i brug så
du ikke kommer ud for ubehagelige overraskelser.

Har du iøvrigt tænkt på at du kan trække filen(erne) med højre
museknap nede hen på genvejen til Dokumenter og vælge Flyt når du
slipper?

Fra : Nederbasse

Dato : 07-03-04 21:45

> [...]
>
> Har du iøvrigt tænkt på at du kan trække filen(erne) med højre
> museknap nede hen på genvejen til Dokumenter og vælge Flyt når du

OK jeg prøver batch metoden havde selv tænkt på det men med alle de
funktioner der er i XP kunne det jo være at der var nogle options.
Ved godt at man kan flytte med højre museknap men jeg har kun et ikom på mit
skrivebord og har lavet Send til.. genveje til mine forskellige mapper.
Mener der var noget med Powertoys til Win 98 kunne lave dette trick.

Lars