MS Windows
briani 27239
ingen lyd i mp3-filer
Fra : Stefan Skjerning

Dato : 07-03-04 03:15

Fornylig måtte jeg geninstallere windows, hvilket jeg har gjort mange gange
før uden problemer. Efter installationen denne gang fandt jeg ud af, at mine
mp3-filer ikke ville afspille lyd. Lyden virker ellers fint på min computer.
Jeg er overbevist om indstillingerne på min computer er som de var dengang
jeg kunne høre mp3-filer.
I den windows mediaplayer som følger med windows, popper der en meddelelse
op hvor der står:
"Cannot play back the audio stream: no audio hardware is available, or the
hardware is not responding".
I en anden windows mediaplayer som jeg efterfølgende downloadede, kunne der
godt afspilles mp3-filer, men uden lyd.

Tilsyneladende er lyden ikke rigtig indstillet til at kunne afspille
mp3-filer, men jeg er desværre lidt flad for idéer...

-Stefan

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-03-04 17:49

Stefan Skjerning wrote:
> [...]
>
> Tilsyneladende er lyden ikke rigtig indstillet til at kunne afspille
> mp3-filer, men jeg er desværre lidt flad for idéer...

Fejlmeddelelsen, som du får, kommer oftest, når der ikke er installeret en
driver til lydkortet. Prøv i første omgang at se, om driverne og lydkortet
er installeret ordentligt. Eller prøv med en anden afspiller, f. eks. Winamp
fra www.winamp.com. Tjeck også, at der overhovedet kan komme lyd frem, enten
ved at afspille nogle midi-filer, film eller hvad du lige har, og som du ved
indeholder lyd.
Det kan også være, at mp3-filerne skal associeres til det rigtige program
igen. Hvis du bruger XP, kan det gøres under Funktioner ->
Mappeindstillinger.... -> fanebladet Filtyper. Her finder du typen "MP3" og
nedenunder står hvilket program, der default er sat til at åbne mp3-filer.
Tryk på "Skift..." og find destinationen til Media Player.
Men mit umiddelbare gæt, er at det er en driver til lydkortet, der driller
dig.

Søren

Fra : Stefan Skjerning

Dato : 08-03-04 17:32

Det eneste jeg behøvede var faktisk kun at geninstallere directX. Nu virker
mp3´erne fint igen (lige med undtagelse af at jeg ikke kan finde det gamle
icon der blev brugt før)
-ellers tak for hjælpen

-Stefan

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en