Vundet i lotto???
Fra : Angst & Bange

Dato : 06-03-04 15:34

Hej

Jeg har lige modtaget en mail fra timklotto1 jeg har vundet 2.000.000 euro
(Jubii) Jeg skal bare svarere på deres mail hvor de så har sendt en
mailadresse jeg skal svarere på.

Hvad sker der når jeg sender til dem?? Åbner jeg min computer for dem eller
for jeg virus??? jeg for ikke penge det ved jeg for jeg husker ikke at ha'
deltaget i noget. og der står også en masse på engelsk som jeg ikke forstår.
er der en som kan hjælpe mig

A og B

Fra : kk

Dato : 06-03-04 15:51

"Angst & Bange" <dk.34@Fjern.ofir.dk> wrote in message
> [...]
> for jeg virus??? jeg for ikke penge det ved jeg for jeg husker ikke at ha'
> deltaget i noget. og der står også en masse på engelsk som jeg ikke

Hej,
Det skulle vel ikke se ud som noget i den her retning?:

REF NUMBER: 014/060/532
BATCH NUMBER: 762901-PCD03

Sir/Madam,

We are pleased to inform you of the result of the Lottery Winners
International programs held on the 5th of January, 2004. Your e-mail address
attached to ticket number 27522465896-6453 with serial number 3772-554
drew lucky numbers 7-14-18-23-31-45 which consequently won in the 2nd
category, you have therefore been approved for a lump sum pay out of
EU2,000,000 EUROS (TWO MILLION EUROS). CONGRATULATIONS!!!

For security purpose and clarity, we advise that you keep your winning
information confidential until your claims have been processed and your
money remitted to you. This is part of our security protocol to avoid
double claiming and unwarranted abuse of this program by some
participants. All participants were selected through a computer ballot
system
drawn from over 20,000 companies and 30,000,000 individual email addresses
and names from all over the world. This promotional program takes place
every year.

This lottery was promoted and sponsored by eminent personalities like
the Sultan of Brunei. We look forward to your active participation in
our next year USD50 million slot.

You are requested to contact our clearance office to assist you with
the claim and transfer of your winnings fund into your instructed account
by acknowledging the receipt of this mail with the email address below.

Email address: seanconnel1@netscape.net

Note that, all winnings must be claimed not later than one month. After
this date all unclaimed funds will be null and void.

Please note in order to avoid unnecessary delays and complications,
remember to quote your reference number and batch numbers in all
correspondence.

Furthermore, should there be any change of address do inform our
agent as soon as possible.

Congratulations once more and thank you for being part of our
promotional program.

NOTE: YOU ARE AUTOMATICALLY DISQUALIFIED IF YOU ARE BELOW 18 YEARS OF
AGE.

Sincerely yours,

Sean O'Connel.

(Lottery Coordinator)
Email: seanconnel1@netscape.net

- det er en afart af de såkaldte "Nigeria-Letters"
Jeg har gemt ovenstående sammen med andre, som souvenir.
SVAR IKKE PÅ NOGET I DEN RETNING, det vil være det samme som at bede om
ballade.
mvh
kk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-04 19:17

kk skrev:

>Det skulle vel ikke se ud som noget i den her retning?:

Ih tusind tak! Jeg har kun set den der ti gange før når jeg fik
den i min mailboks, så jeg er dig uendeligt taknemmelig for at
jeg fik chancen endnu en gang!

(Hint: Et lillebitte udsnit havde været nok)

--
Bertel

Fra : kk

Dato : 06-03-04 19:34

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> den i min mailboks, så jeg er dig uendeligt taknemmelig for at
> jeg fik chancen endnu en gang!
>
> (Hint: Et lillebitte udsnit havde været nok)

Ingen årsag, men hvis du er så glad for at gense den, så husk at gemme den
næste gang den kommer i din mailbox. Desuden var og er det ikke dig der
stillede et spørgsmål endsige bidrog med et svar.
mvh
kk

Fra : Muldeberg

Dato : 06-03-04 22:52

> [...]

> den i min mailboks, så jeg er dig uendeligt taknemmelig for at
> jeg fik chancen endnu en gang!
>
> (Hint: Et lillebitte udsnit havde været nok)

Tja med alle dem jeg har fået af den slags, ville jeg være milliardær
idag og have åbnet min egen netudbyder forretning med 100Mbit til alle
for sølle 500kr om måneden
OG 100% completeness på binary news !
--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Fra : jv

Dato : 08-03-04 07:20

> Ih tusind tak! Jeg har kun set den der ti gange før når jeg fik
> den i min mailboks, så jeg er dig uendeligt taknemmelig for at
> jeg fik chancen endnu en gang!
>
> (Hint: Et lillebitte udsnit havde været nok)

Jeg så den for første gang, så jeg var glad for at se den fulde ordlyd.

Så jeg er glad for der ikke kun var et lillebitte udsnit.

jv

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-03-04 18:06

jv skrev:

>Jeg så den for første gang, så jeg var glad for at se den fulde ordlyd.

Jeg kan da sende dig en kopi af alt det spam jeg får. Bare sig til.

--
Bertel

Fra : jv

Dato : 10-03-04 07:09

> Jeg kan da sende dig en kopi af alt det spam jeg får. Bare sig til.
>
> --
> Bertel

Behøvs du ikke, jeg får nok :)

Jeg mente bare, at du ikke skal bestemme hvad andre vælger at skrive i deres
indlæg.

mvh

jv

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-03-04 09:07

jv skrev:

[Om et langt, komplet citat af en almindeligt kendt spammail som
jeg ønskede kortet ned]

>Jeg mente bare, at du ikke skal bestemme hvad andre vælger at skrive i deres
>indlæg.

Jeg påpeger en fejl.

Xfut dk.admin.netikette
(svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-03-04 16:07

Angst & Bange <dk.34@Fjern.ofir.dk> wrote:

> Hvad sker der når jeg sender til dem?? Åbner jeg min computer for
> dem eller for jeg virus??? jeg for ikke penge det ved jeg for jeg

Du får ikke virus, bare rolig. Du åbner heller ikke din computer for
nogen (det eneste som reelt sker ved at du svarer er at du bekræfter at
din email adresse eksisterer). Men du skal nok ikke regne med at modtage
pengene. Til gengæld vil de garanteret skrive tilbage, at du skal
indbetale XX Euro til dækning af administrative udgifter. Det er sådan
disse scams fungerer.

--
Jesper Lund

Fra : Angst & Bange

Dato : 06-03-04 16:43

Hej

Det er lige netop den samme mail jeg har fået... og tak jeg skal nok lade
være med at svarere dem. Tænkte nok det var de der negere (Grin) Tak for
svarene

mvh A og B

Fra : Dino

Dato : 06-03-04 18:22

Den 6-3 2004 skrev Jesper Lund i dk.edb.sikkerhed:

> Men du skal nok ikke regne med at modtage
> pengene. Til gengæld vil de garanteret skrive tilbage, at du skal
> indbetale XX Euro til dækning af administrative udgifter. Det er sådan
> disse scams fungerer.

Nej, ikke helt, se hvad de skriver:

You are requested to contact our clearance office to assist you with
the claim and transfer of your winnings fund into your instructed account
by acknowledging the receipt of this mail with the email address below.

Altså "your instructed account", vinderen skal oplyse en konto mv, som de
så vil prøve på at tømme for penge...

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-03-04 21:24

Dino <dino@despammed.com> wrote:

> Altså "your instructed account", vinderen skal oplyse en konto mv,
> som de så vil prøve på at tømme for penge...

Hvis jeg oplyser mit kontonummer til dig, kan du indbetale penge på min
konto. Du kan ikke hæve penge. Der skal mere til end bare et
kontonummer.

--
Jesper Lund

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-03-04 21:52

Jesper Lund wrote:

> Du kan ikke hæve penge. Der skal mere til end bare et
> kontonummer.

Social engineering?

/* Would you like fries with that? */

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-03-04 22:09

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:

> Social engineering?

Forklar? Jeg mener stadig det er relativt uskyldigt at oplyse sit
kontonummer.

--
Jesper Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-04 21:54

Jesper Lund skrev:

>Hvis jeg oplyser mit kontonummer til dig, kan du indbetale penge på min
>konto. Du kan ikke hæve penge. Der skal mere til end bare et
>kontonummer.

Mon ikke det hjælper med en hjemmelavet fuldmagt og så en lille
kopi af en underskrift overført dertil?

--
Bertel

Fra : Jesper Lund

Dato : 06-03-04 22:08

> Mon ikke det hjælper med en hjemmelavet fuldmagt og så en lille
> kopi af en underskrift overført dertil?

Tror du ikke at banken vil undre sig? Banken har en pligt til at sikre
sig, at det virkelig er kontohaveren som hæver penge. Det er formentlig
også bankens problem, hvis underskriften er forfalsket (altså banken
bedrages, ikke dig).

Det er relativt nemt at indsamle kontonumre fra virksomheders brevpapir
og måske endda deres hjemmesider. Jeg er temmelig sikker på at der skal
mere til.

--
Jesper Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-04 22:20

Jesper Lund skrev:

>Tror du ikke at banken vil undre sig?

Ikke hvis de får produceret en del forskellige officiøst udsende
papirer. Kender du ikke sagen om Markis de Sade - ikke den ægte
men den falske? Eller sagen om ham der kom hjem til en gæld på 2
mio. fordi en anden havde skaffet sig han CPR-nummer via social
engineering og misbrugt det?

>Banken har en pligt til at sikre sig, at det virkelig er kontohaveren som hæver penge.

Måske. Min svoger underskrev engang en check til mig med mit
navn. der var aldrig en kat der gøede.

>Det er formentlig også bankens problem, hvis underskriften er forfalsket
>(altså banken bedrages, ikke dig).

Ja, men det skal jo lige bevises først.

>Det er relativt nemt at indsamle kontonumre fra virksomheders brevpapir
>og måske endda deres hjemmesider. Jeg er temmelig sikker på at der skal
>mere til.

Jeg har ikke problemer med at offentliggøre mit kontonummer, men
det giver garanteret problemer hvis jeg giver mig til at udfylde
alverdens sære formularer på fremmede sprog i den tro at det gør
mig til millionær.

--
Bertel

Fra : Nic

Dato : 07-03-04 05:21

> [...]
> men den falske? Eller sagen om ham der kom hjem til en gæld på 2
> mio. fordi en anden havde skaffet sig han CPR-nummer via social

Så er det bankens problem.

kontohaveren som hæver penge.

> Måske. Min svoger underskrev engang en check til mig med mit
> navn. der var aldrig en kat der gøede.

Så er det bankens problem.

> Ja, men det skal jo lige bevises først.

Stadig bankens problem. Du har intet med det at gøre.

Max. Stadig bankens problem.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-03-04 09:08

Nic skrev:

>Så er det bankens problem.

Nej, det var det ikke kun. Fyren havde store problemer som det
tog et par år at komme til bunds i. Så dine overlegne affejninger
af at man får problemer hvis andre misbruger ens konto, kan man
ikke rigtig bruge til noget. Det er muligt at man til sidst vil
kunne føre problemet tilbage til banken, men den tid der går
inden sagen er fulgt helt til dørs, er ikke morsom.

--
Bertel

Fra : Brizz

Dato : 07-03-04 16:49

> Måske. Min svoger underskrev engang en check til mig med mit
> navn. der var aldrig en kat der gøede.

Nej den miauer. Men problemet opstår jo først når du siger at der er noget
galt. Så går man tilbage og finder ud af det ikke er dig der har
underskrevet. Så i princippet kan hvem som helst underskrive. Så længe at
"ejeren" af checken ikke laver problemer ud af det.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk