ASP session variabel dør?? skift imellem d~
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 06-03-04 12:35

hejsa!

vi står med et problem:) Jeg har udviklet et lille asp
løsning på følgende adresse:

http://www.starlook.dk/asr/login.asp

Og her gør jeg selvfølgelig brug af session variabler til at
holde styr på hvem brugeren er, der logger ind.

Men løsningen skal tilknyttes

http://www.asr.dk siden (andet domæne), og her
ligger den under http://www.asr.dk/roaftale/ . Her er den lagt i en iframe.
Men det går galt da man IKKE kan logge ind, på session variablen DØR ved
login (man når dermed ikke at logge ind). Hvis jeg logger ind på

http://www.starlook.dk/asr/login.asp

fungerer det fint nok!:(.. Hvorfor virker det ikke???
og hvordan kan det løses uden at de skal laves store ting om i asp
løsningen. ?...

Håber på masser af svar...

hilsen Jan

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-03-04 14:24

Jan Tovgaard escribió / skrev

> fungerer det fint nok!:(.. Hvorfor virker det ikke???
> og hvordan kan det l›ses uden at de skal laves store ting om i asp
> l›sningen. ?...

Problemet er at sessions styres med cookies. Cookies der kommer fra en
iframe på en anden server er tredieparts cookies og enhver anstændig
browser afviser per default tredieparts cookies.

Det kan heldigvis løses nemt og smertefrit.
Læs denne artikel fra microsoft om problematikken i IE6 og hvordan dette
løses:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;323752

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 06-03-04 15:11

fremragende svar!!!

lige hvad jeg havde brug for.. det virker med addheader!