MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Min Startknap virker ikke HJÆLP
Fra : Niels

Dato : 06-03-04 10:29

Hej, jeg prøver lige en gang til

Min XP gør knuder, den virkede fint igår eftermiddags, men nu virker
startknappen ikke, der kommer bare et timeglas når jeg kører musen ned
på startlinien.

Når jeg åbner windows jobliste er der et CPU forbrug på 21-22 % uden
nogle programmer igang. Normalt ligger det ellers på ca. 2%, under
fanebladet er det en "Aktiv systemproces" der er den store CPU bruger,
den ligger uden andre programmer igang på 78.

Med Mozillabrowser og mail igang ligger forbruget for den aktive
systemproces på ca. 50.

Den aktive systemproces har et hukommelsesforbrug på kun 20 kb.

CPU'en er en AMD 1200+
512 MB ram
og masser af harddiskplads

Mvh. Niels

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-03-04 16:08

"Niels" <niels.jensen@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> systemproces på ca. 50.
>
> Den aktive systemproces har et hukommelsesforbrug på kun 20 kb.

Jeg har set problemet, hvor system processen bruger 99% af cpu kraften i
idle .
løste problemet med at nulstille bios !

Michael

Fra : Niels

Dato : 06-03-04 16:16

Niels wrote:
> [...]
> systemproces på ca. 50.
>
> Den aktive systemproces har et hukommelsesforbrug på kun 20 kb.

Jeg har lige opdaget at ingen af mine tastaturgenveje virker, jeg kan
heller ikke betjene startknappen fra tastaturet

Fra : Niels

Dato : 07-03-04 13:27

Niels wrote:
> [...]
> systemproces på ca. 50.
>
> Den aktive systemproces har et hukommelsesforbrug på kun 20 kb.

Nu har jeg scannet med Norton antivrus, og en onlinevirusscanner, uden
at der blev fundet noget.

Men ind imellem er der andre ikoner på f.eks. outlook expres, winamp, og
flere andre programmer, og næste gang jeg starter er de de rigtige igen.

Hvad kan det være?

Mvh. Niels

Det med at nulstille bios'en, prøver jeg nok senere jeg skal lige have
kigget i bogen til motherboardet, da jeg ikke er helt sikker på hvad jeg
laver der.