Deling af internet via infrarød?
Fra : Henning

Dato : 06-03-04 00:54

Ved ikke om spørgsmålet hører til her eller i en Windowsgruppe...

Scenaria - to laptops, den ene med trådløs opkobling til mit bredbånd,
kører upåklageligt, samt infrarød port. Den anden har kun infrarød
port - de to maskiner kan sagtens "tale" sammen via denne port, dele
filer o.a. Men jeg ville frygteligt gerne på nettet med den
sidstnævnte maskine! Hvordan sætter jeg ICS op på infrarød port på pc1
- skal den "bridges" på en eller anden måde?
Begge maskiner kører Win XP Pro, hosten er medlem af domæne, hvorfor
jeg ikke kan få lov at køre netværks-guiden (Netsetup)
Jeg har forsøgt at følge Bjarne Duelunds glimrende vejledning på
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm men den er
baseret på dial-up forbindelse og ikke netværk.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 06-03-04 11:08

Henning wrote:
> [...]
> http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm men den er
> baseret på dial-up forbindelse og ikke netværk.

Som udgangspunkt skal du gøre det på samme måde som hvis du anvendte
trådet netværk, der er ikke nogen forskel.
Bar sørg for at der er TCP/IP hele vejen fra den inderste maskine og hen
til Internetforbindelse.

Se evt. <http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=inetshare>.

--
Mvh. / Best regards,