gasbrænder til ukrudt er for god ;)
Fra : Kewtie Pye

Dato : 05-03-04 15:13

Jeg fik sørme en gasbrænder til 149,- (Jubiiii)
Var lige ude og prøve den af - jeg har en havemur der skal males og der skal
ryddes op af muren så jeg kan komme til.
Men selv på mindste flamme er hele haven jo i brand i løbet af få sekunder
(næsten, men overdrivelse fremmer forståelsen)
Og det er kun et stykke på 20 centimeter langs med muren jeg skal have
fjernet.
Er det nok at vente til det har regnet og så prøve og håbe på græsplænen er
så våd at den ikke går i brand?

På forhånd tak

Mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-03-04 15:17

"Kewtie Pye" <kewtie_pye@hotmail.com> writes:

> [...]
> Men selv på mindste flamme er hele haven jo i brand i løbet af få sekunder
> (næsten, men overdrivelse fremmer forståelsen)

Hvis du ikke kan bruge den til andet, så er den yderst anvendelig i
grillsæsonen. 2 minutter over kullene, og så er de klar til brug. Netm
og hurtigt.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Anette

Dato : 05-03-04 23:37

Kewtie Pye <kewtie_pye@hotmail.com> wrote:
> Er det nok at vente til det har regnet og så prøve og håbe på
> græsplænen er så våd at den ikke går i brand?

Hej Mette
Ja, det burde være nok at vente til der er kommet en god, solid
forårsskylle.
I hvertfald er det ikke smart nu hvor mange dage og nætters frost har tørret
alting ud.
Sørg under alle omstændigheder for at have haveslangen i nærheden, når du
bruger gasbrænder, om ikke andet så indtil du har vænnet dig til at bruge
den og har lært at omgåes den med en vis forsigtighed.
Det skulle jo nødigt koste hverken hus eller plankeværk

Men til lykke med gasbrænderen -
håber du bliver lige så glad for din, som jeg er for min.

/ Anette

Fra : //zigge

Dato : 06-03-04 03:12

"Kewtie Pye" <kewtie_pye@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjernet.
> Er det nok at vente til det har regnet og så prøve og håbe på græsplænen

Det skulle kunne gøre det, men det er ikke sikkert da "dræbereffekten"
kommer af at proteinstofferne i planterne koges - det sker ved ca 65 grader
og når du bruger brænderen til opvarmning vil den blæse varme ud over et
meget bredere stykke end det du ønsker.

Jeg lavede en skærm af blik ud af en gammel 25 liter oliedunk, til at stille
over de små juletræer - på den måde kunne jeg trygt svide løs rundt om uden
at være bange for træerne.
Måske kunne du lave en plade til at trække i grænsen mellem muren og plænen,
med et skaft på?
Jeg ville foreslå et stykke karosseriplade på 30x60cm med afrundede kanter
påmonteret et skaft diagonalt i en passende vinkel. Så kan du trække pladen
i den ene hånd og brænde løs med den anden...

Jeg vil tro at sådan en skærmplade også kunne bruges op af f.eks.
træstakitter, flethegn osv, hvor man ikke vil have svidet og sodet sit hegn.

Mvh
//zigge

Fra : Kewtie Pye

Dato : 06-03-04 12:01

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg vil tro at sådan en skærmplade også kunne bruges op af f.eks.
> træstakitter, flethegn osv, hvor man ikke vil have svidet og sodet sit

Tak for jeres råd, som straks mindede mig om at vi ikke har fået købt en
haveslange - og sådan en er jo uundværlig!
Der skal lægges fliser op til muren til næste år eller laves bede, så pyt
med græsplænen - men det er rart at vide alligevel så jeg ikke bruger den
til at luge ukrudt omkring mine kommende roser

/venter på regn

Mette

Fra : E. Jensen

Dato : 07-03-04 16:14

> Jeg fik sørme en gasbrænder til 149,- (Jubiiii)

i hvilken butik til den pris, hvis butik ?

mvh E

Fra : Kewtie Pye

Dato : 07-03-04 18:43

"E. Jensen" <FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:404b3c30$0$55945$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> i hvilken butik til den pris, hvis butik ?
>
> mvh E

A-Z Hjørring

Og lige nu har Råd og Dåd kanttrimmere til 129,- (Black and Decker) Sådan en
vil jeg også have!