Dato i mysql
Fra : Troels Jensen

Dato : 04-03-04 23:45

Hej.

Jeg er ved at kreere min egen gæstebog med asp og mysql. Jeg har
bare et problem: Jeg har svært ved at få tiden sat ind i
databasen. Forkortet ser koden sådan ud:

<%

(...)

sqlstr = "insert into gaestebog (navn, Email, tid, besked)
values('" & request.form("navn") & "', '" & request.form("Email")
& "', '" & now & "', '" & request.form("besked") & "')"

conn.execute(sqlstr)

%>

Datatypen i feltet 'tid' er DATETIME og standardværdien er
0000-00-00 00:00:00. Det er også det eneste, jeg kan få den til
at vise. Hvad gør jeg forkert?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 05-03-04 07:42

Troels Jensen wrote:

> [...]

> Datatypen i feltet 'tid' er DATETIME og standardværdien er
> 0000-00-00 00:00:00. Det er også det eneste, jeg kan få den til

Skriv din SQL ud før at du kører den.

M.

Fra : Troels Jensen

Dato : 05-03-04 09:32

Michael Zedeler wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Skriv din SQL ud før at du kører den.
>
> M.

Det forstod jeg ikke. Problemet opstår lang tid før, jeg henter data
fra mysql. Der bliver simpelthen ikke skrevet en dato til databasen.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 05-03-04 19:45

Troels Jensen wrote:

> [...]

values('" & request.form("navn") & "', '" & request.form("Email")
& "', '" & now & "', '" & request.form("besked") & "')"

Response.Write sqlstr

conn.execute(sqlstr)

Fra : Christian Epstein

Dato : 05-03-04 23:20

> Datatypen i feltet 'tid' er DATETIME og standardværdien er
> 0000-00-00 00:00:00. Det er også det eneste, jeg kan få den til
> at vise. Hvad gør jeg forkert?

Det er nok fordi din dato string er in et andet format, prøv at
ændre din dato felt i databasen til tekst, så kan alle formater jo
gemmes...