FreeSBIE og enet ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-03-04 23:23

Er der andre end mig der har prøvet FreeSBIE ?
(FreeBSD Knoppix ting).

Den vil ikke DHCP på hverken VMware eller på mit NVidea
indbyggede bundkort (her finder den slet ikke enet) :(

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-03-04 13:53

Povl H. Pedersen wrote in dk.edb.system.unix:

> Er der andre end mig der har prøvet FreeSBIE ?
> (FreeBSD Knoppix ting).
>
> Den vil ikke DHCP på hverken VMware eller på mit NVidea
> indbyggede bundkort (her finder den slet ikke enet) :(

Jeg ved der var flere der havde den til at køre ved BSD-DK's brugerstand på
LinuxForum i går. Prøv evt. at spørge på bsd-dk-listen eller tilhørende
IRC-kanal (se www.bsd-dk.dk for mere info om begge).

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Picture Yourself with a whore in New Orleans"
-- Frank Zappa: the Beatles Medley

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-03-04 16:59

> [...]

> Den vil ikke DHCP på hverken VMware eller på mit NVidea
> indbyggede bundkort (her finder den slet ikke enet) :(

Jeg kan så lige tilføje at jeg nu har prøvet FreeSBIE'en i tre forskellige
maskiner.
Den første er min stationære med et 3Com 3C509B kort som på ganske smukkeste
vis bliver fundet som et xl-kort. DHCP virker helt fint.
I min bærbare - Acer Travelmate 630 - dør opstarten med beskeden:
acd0: TIMEOUT - READ_BIG retrying (2 retries left)
så der ved jeg ikke om det indbyggede RTL8139-kort ville virke.
Det sidste er en stationær computer med et gammelt Intel Etherexpress Pro
10/100 som bliver fundet og installeret som fxp0. Igen virker DHCP fint.
I førstnævnte tilfælde er DHCP-serveren en ISC DHCPD3-3.0.1.r11_1 på en
FreeBSD 4.8 fra portstræet.
I det sidstnævnte tilfælde er DHCP-serveren en Microsoft Internet
Informationserver-dims på en Windows 2000 server.

For sjovs skyld prøvede jeg også lige med en VMWare og også her virkede
dhclient (omend den lige skulle have et skub i den rigtige retning :)).

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"Never trust a naked woman"
-- Sean Connery as Robert MacDougal in 'Entrapment'

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 08-03-04 22:21

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> writes:

> Er der andre end mig der har prøvet FreeSBIE ?
> (FreeBSD Knoppix ting).
>
> Den vil ikke DHCP på hverken VMware eller på mit NVidea
> indbyggede bundkort (her finder den slet ikke enet) :(

Jeg har prøvet det på min laptop. Dhclient kunne sagtens få et IP-nummer
fra routeren (en D-Link DI-604) men det lykkedes mig aldrig at få den til
også at konfigurere netkortet. Manuelt konfigureret virkede netkortet
(med en Realtek 8139-chip) fint.

..Henrik

--
if your typing speed is the main issue when you're
coding, you're doing something seriously wrong.