INN Howto?
Fra : Rander

Dato : 04-03-04 18:10

Nogen der har et link til en god Howto til hvordan man sætter INN op på en
Debian? Jeg har kørt "apt-get install inn2" - og så er jeg ret blank. Har
googlet en del rundt efter en howto, men synes ikke jeg kan finde noget
ordentligt...
--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Når en ven er i problemer, skal du ikke besvære ham med at spørge, om der er noget,
du kan gøre. Find på noget, og gør det. (Edgar Watson Howe)

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-03-04 18:14

Rander <lrNOSPAM@rander.dk> writes:

> [...]
>Debian? Jeg har kørt "apt-get install inn2" - og så er jeg ret blank. Har
>googlet en del rundt efter en howto, men synes ikke jeg kan finde noget

Læs den README der følger med INN. Den er ganske perfekt og
komplet.

Desværre har Linux-distributioner det med at placere config-
filer og den slags helt hen i vejret, men mon ikke de er til
at finde alligevel?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-03-04 18:45

On Thu, 4 Mar 2004 17:14:13 +0000 (UTC), Klaus wrote:

> Desværre har Linux-distributioner det med at placere config- filer
> og den slags helt hen i vejret, men mon ikke de er til at finde
> alligevel?

Jo: /etc/news/* for inn2 på Debian.

Mvh.

--
"Mr. Cotton's... parrot. Same question." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 07-03-04 16:57

On Thu, 4 Mar 2004 17:14:13 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard wrote:

> Desværre har Linux-distributioner det med at placere config-
> filer og den slags helt hen i vejret, men mon ikke de er til
> at finde alligevel?

$ rpm -qa | grep inn
$ rpm -ql inn-x.y.z

-ql viser hvilke filer (og hvor de er), som pakken har installeret.

--
Stig

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-03-04 20:05

Rander skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]
> Debian? Jeg har kørt "apt-get install inn2" - og så er jeg ret blank. Har
> googlet en del rundt efter en howto, men synes ikke jeg kan finde noget

Jeg brugte http://hacking.dk/talks/inn/
Og så husk inn skal *ALTID* siger og skriver /ALTID/ køres som user news,
og /under/ *ingen* omstændigheder som andet, det kan gå gruligt galt, hvis
ikke du husker det.

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2