Gibsons Jesus film
Fra : Vidal

Dato : 04-03-04 12:58

Det skønnes at Mel Gibson måske kan tjene op til 1.5
mia kroner på sin film. En del menes at kunne komme
fra merchandising.

Man vil bl.a. sælge krus og kopier af sømmene, der
blev brugt til korsfæstningen. Bare paven ikke bliver
sur. Den katolske kirke har vel haft eneret på den
slags.

Men bruger man sin fantasi er der uanede muligheder.
Kalken og tornekronen må da vist være oplagte emner.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/film/3532085.stm

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 05-03-04 13:20

vidal@worldonline.dk (Vidal) wrote in message news:<23604b74.0403040357.f97904a@posting.google.com>...

Et link, der sætter 'Passion' ind i en fornuftigt sammenhæng.

'The Passion of the Christ'' is a celebration of the bloody
suffering of Jesus, a fundamentalist interpretation by a man
who rejects the Vatican Council. It is not, contrary to claims,
a literal interpretation of St. John's Gospel but is based on the
''revelations'' of a 19th century mystic. It is a film about
torture, legitimated because it is the torture of Jesus.
''Passion'' is a glorification of sado-masochism.

Oversættelse af det første af artiklen:

'The Passion of the Christ'' er en højtidligholdelse af Jesus'
blodige lidelseshistorie, en fundamentalistisk fortolkning af
en mand, der forkastede det pavelige råd. Modsat hvad der hævdes
er det ikke en bogstavelig fortolkning af Johannes evangeliet,
men er baseret på en 19. århundredes mystikers 'åbenbaringer'.
Det er en film om tortur, legitimeret, fordi det er tortur af
Jesus. 'Passion' er en glorificering af sadomasochisme.

Læs resten her:

http://www.suntimes.com/output/greeley/cst-edt-greel05.html

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-03-04 19:01

Vidal wrote:
> [...]
> blev brugt til korsfæstningen. Bare paven ikke bliver
> sur. Den katolske kirke har vel haft eneret på den

Jeg mindes fjernt at have hørt om noget lignende angående praktisk
erhvervsliv omkring Det Andet Tempel i klassisk tid...

(Samme problematik skulle vist være begrundelsen for at man har været lidt
bekymret for kommercielt videresalg af den nyere "Luther"-film...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 09-03-04 22:45

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:23604b74.0403040357.f97904a@posting.google.com...

> Man vil bl.a. sælge krus og kopier af sømmene, der
> blev brugt til korsfæstningen. Bare paven ikke bliver
> sur. Den katolske kirke har vel haft eneret på den
> slags.

Så nu begynder spam'en at vælte ind. Jeg fik idag de
første gode tilbud på Jesus merchandize.

Jeg har lagt en kopi af en annonce op på min webside
så interesserede kan se, hvordan kagen skæres.

http://home.tiscali.dk/vidal/jesussoem.html

Den ligger der kun kort tid.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-03-04 16:37

Vidal wrote:
> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Så nu begynder spam'en at vælte ind. Jeg fik idag de
> første gode tilbud på Jesus merchandize.

Usmageligt.

Anders Peter Johnsen

Fra : Dres

Dato : 10-03-04 18:29

I news:404f3611$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Anders Peter Johnsen følgende:

[ ... ]
> Usmageligt.

Det eneste "usmagelige" jeg ser i det er da at der er nogle der køber
dem

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 10-03-04 22:54

Dres wrote:
> [...]
> Anders Peter Johnsen følgende:
>
> [ ... ]
>
> Det eneste "usmagelige" jeg ser i det er da at der er nogle der køber

Jeg finder det ret ironisk at man altså laver en dedikeret film om Kristi
Lidelseshistorie, for derefter at sælge merchandise som en anden
trekvarthedensk tempelkøbmand af dèn type som filmens hovedperson engang
uddelte ganske velfortjente skideballer til. Jeg havde ellers håbet at
Gibson havde holdt sig for from til at begå den slags brølere. På den anden
side må man erkende at han jo tilhører en kirkeretning, der - som Villy
ganske rigtigt påpeger - nok er Verdens førende eksperter i "kristent"
merchandise...

Anders Peter Johnsen

Fra : Dres

Dato : 10-03-04 23:14

I news:404f8e72$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
> [...]

> tilhører en kirkeretning, der - som Villy ganske rigtigt påpeger -
> nok er Verdens førende eksperter i "kristent" merchandise...

Se lidt på hvem der står bag filmen, og hvilken retning han bekender
sig til, så burde enhver undren af den slags prompte ophøre.