Skærme
Fijala 3554
Sort margen
Fra : Thomas

Dato : 04-03-04 12:57

Læser mere og mere om de flade skærme:

Hvis dens max opløsning er 1280x1024, så er det det man kører,
med mindre man accepterer en sort margen (top, bund, venstre og højre)?

Hvis Ja, hvad så i spil, hvis ens grafikkort ikke er af nyere dato, og man
derfor ikke kan spille i 1280x1024 (spil opsætning)? Er der her så også
sort margen, hvis man f.eks. vælger 1024x768 i spillets opsætning?

Hvis Ja, så vælger jeg måske ikke en fladskærm.

Fra : Mygind

Dato : 04-03-04 21:20

Nej ingen sort margen, men billedet bliver ikke så godt hvis du bruger
anden opløsning.

Mvh Mygind

Fra : Zulu

Dato : 04-03-04 21:38

"Mygind" <jacob_mygind@get2net-dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Nej ingen sort margen, men billedet bliver ikke så godt hvis du bruger
> anden opløsning.

Det kommer an på skærm og grafikkort!
Min LG L2010P kan indstilles til enten at strække billedet eller til at køre
1:1 pixels = sort margen.

Men det er meget forskelligt hvor godt de forskellige skærme klarer sig mht.
at strække/ interpolere billedet.

Jeg har ingen problemer med at spille i 1024x768 på min. Det er ikke helt så
pænt som i 1600x1200, men det går da an.

Zulu

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-03-04 21:36

On Thu, 4 Mar 2004 12:57:07 +0100, Thomas wrote:

> [...]
> derfor ikke kan spille i 1280x1024 (spil opsætning)? Er der her så også
> sort margen, hvis man f.eks. vælger 1024x768 i spillets opsætning?

Skærmen interpolerer selv således at billedet fylder hele skærmen og det
er typisk ikke noget man ligger mærke til i spil eller hvor der ellers
er bevægelse i billedet. Ved 2D - altså Windows skrivebordet eller hvad
man nu måtte bruge - er billedet dog væsentligt dårligere hvis ikke
skærmen kører i max. opløsning.
På nogen skærme kan du også selv vælge om du vil se billedet i den
faktiske opløsning således at der kommer en sort kant hvis du kører med
lavere opløsning end max.

> Hvis Ja, så vælger jeg måske ikke en fladskærm.

Det kan du roligt gøre - altså vælge en fladskærm.

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!