Discovery eller Up and Go ?
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 04-03-04 09:55

Nu er Sofie (3½ måned) efterhånden blevet så stor, at vi snart skal
skifte vægtklasse for bleerne. Vi bruger Libero og på pakken kan jeg se,
at "næste nummer" fås både i Discovery og Up and Go.

Hvad er der af fordele og ulemper ved de to typer ?

Henriette Døssing

Fra : Katja

Dato : 04-03-04 10:23

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse
> [...]
> at "næste nummer" fås både i Discovery og Up and Go.
>
> Hvad er der af fordele og ulemper ved de to typer ?

Hej!
Up and go er jo som navnet antyder til børn der skal til at gå, så dem tror
jeg nok i skal vente lidt med.
Da de skal trækkes på som underbukser og rives op i siden når de skal af, er
det vist heller ikke det nemmeste valg til et barn der ikke selv kan stå
endnu.
Vi bruger ikke libero så hvad fordelen er ved den anden ble skal jeg ikke
gøre mig klog på.

Hilsen Katja

Hilsen Katja

Fra : Gitte

Dato : 04-03-04 14:16

Hejsa
> [...]
>at "næste nummer" fås både i Discovery og Up and Go.
>
>Hvad er der af fordele og ulemper ved de to typer ?

Der er helt klart fordele ved Up & Go bleerne, men dem får man først
noget ud af, når barnet er blevet ældre. De sidder lidt bedre, når den
lille begynder at gå omkring, da de nærmest er at par bukser - man
undgår at "tapen" giver sig. Og så har den den helt store fordel, når
man begynder at pottetræne, der er de dejligt nemme at hive op og ned,
ligesom et par underbukser.
Discovery-modellen er jo en "almindelig" ble, med tape i siderne. Og
iflg. min erfaring med dem, er de ganske udmærkede, sidder godt osv.
Også når baby kommer i kravlealderen. Og så har de den store fordel,
at de er billigere end Up & Go bleerne (ok, pakken koster det samme,
men der er flere i af Discovery-bleerne).

MVH
Gitte