Apache 1.3.29 suEXEC og katalog udenfor do~
Fra : Morten Trab

Dato : 03-03-04 22:59

Nogen der ved hvordan man får sin Apache til at tillade adgang til et
specifikt katalog (samt sub-dir og filer i dette katalog) udenfor docroot??

Jeg har brug for at tillade min Apache at lade brugerne tilgå
/usr/local/frontpage/version5.0/apache-fp

Nogen ideer??

--

Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Ved direkte mail, fjern da REMOVE fra adressen.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 04-03-04 00:35

"Morten" == Morten Trab <mortenREMOVE@trab.dk> writes:

> [...]

> Jeg har brug for at tillade min Apache at lade brugerne tilgå
> /usr/local/frontpage/version5.0/apache-fp

Options FollowSymLinks i .htaccess, og så symlinke kataloget ind et
passende sted.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Morten Trab

Dato : 04-03-04 07:19

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> skrev i en meddelelse

> Options FollowSymLinks i .htaccess, og så symlinke kataloget ind et
> passende sted.

Kan jeg ikke, da jeg ingen steder kan specificere hvor kataloget skal
findes...Det er hardcoded ind i Frontpage Extensions...

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 04-03-04 09:04

> [...]

> Kan jeg ikke, da jeg ingen steder kan specificere hvor kataloget skal
> findes...Det er hardcoded ind i Frontpage Extensions...

Den forstod jeg ikke helt. Hvis du får en request på
/usr/local/frontpage/version5.0/apache-fp/... er den jo relativ i
forhold til DocumentRoot, så der er der ingen problemer, bare du har
den rigtige katalog struktur, eller bruger mod_rewrite:

RewriteRule ^/usr/local/frontpage/version5.0/apache-fp/(.*) fpdir/$1

Fra : Morten Trab

Dato : 05-03-04 10:02

> [...]
> den rigtige katalog struktur, eller bruger mod_rewrite:
>
> RewriteRule ^/usr/local/frontpage/version5.0/apache-fp/(.*) fpdir/$1

Har nu siddet og leget med det, for ikke bare at påstå at det ikke virker...

Alt i alt...Det virker ikke :D

Samme fejl som inden de regler blev tilføjet...

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 05-03-04 10:28

"Morten" == Morten Trab <morten@trab.dk> writes:

> [...]

> Alt i alt...Det virker ikke :D

> Samme fejl som inden de regler blev tilføjet...

Hvilken fejl?

Både den der kommer i browseren, og i /var/log/httpd/error_log

Fra : Morten Trab

Dato : 07-03-04 23:20

> Hvilken fejl?
>
> Både den der kommer i browseren, og i /var/log/httpd/error_log

Ja...

logs/suexec:
command not in docroot
(/usr/local/frontpage/version5.0/apache-fp/_vti_bin/fpexe)

logs/test.site-error_log:
Premature end of script headers: