solaris kontra Linux ?
Fra : non

Dato : 03-03-04 22:08

Hej NG !

Kan en her fortælle mig en snedig kommando, som giver ~samme output på en
Solaris 8 box, som "cat /proc/meminfo" gør på en Linux box.

På forhånd tak.
Michael.

Fra : Michael Legart

Dato : 03-03-04 22:17

On 2004-03-03, non <non@non.dk> wrote:

> Kan en her fortælle mig en snedig kommando, som giver ~samme output på en
> Solaris 8 box, som "cat /proc/meminfo" gør på en Linux box.

Jeg kan ikke lige komme paa noget der foelger med Solaris, men jeg tror
memtool kan hjaelpe:

http://www.solarisinternals.com/si/tools/memtool/index.php

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : non

Dato : 03-03-04 22:41

Hej Michael !

Tak for den hurtige response, men jeg skal bruge en kommando som kan
eksekveres, og afsluttes i en og samme linie, sammen med en masse andre
system kommandoer eks.( df -k , cat /var/adm/messages, og lig. ) da jeg skal
have output simidt i en mail, og sendt til mig selv hver morgen.
Jeg har lavet ALT ( perl script, crontabjob som mailer mig ) men kan ikke
lige dreje hvordan jeg klarer ovenstående, uden at skulle " lytte " til en
PID, og så slå den ihjel igen. ( det ønsker jeg ikke )
Så " bare " en kommando som giver ~samme output som før nævnt ! ????
MVH.

Michael.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 03-03-04 22:38

In <4046510f$0$1662$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> "non" <non@non.dk> writes:

> [...]

>PID, og så slå den ihjel igen. ( det ønsker jeg ikke )
>Så " bare " en kommando som giver ~samme output som før nævnt ! ????

Kan du saa ikke lige fortaelle, hvad output du gerne vil have ?
Jeg ved ikke lige hvad cat /proc/meminfo goer paa linux.

Mvh
Martin

Fra : non

Dato : 03-03-04 22:56

Hej Martin !

Jo da. here goes:
[xxxxx@xxxxxxxxxxxxx]# cat /proc/meminfo
total: used: free: shared: buffers: cached:
Mem: 244858880 98852864 146006016 0 24285184 52658176
Swap: 534601728 0 534601728
MemTotal: 239120 kB
MemFree: 142584 kB
MemShared: 0 kB
Buffers: 23716 kB
Cached: 51424 kB
SwapCached: 0 kB
Active: 85124 kB
ActiveAnon: 10904 kB
ActiveCache: 74220 kB
Inact_dirty: 432 kB
Inact_laundry: 0 kB
Inact_clean: 488 kB
Inact_target: 17208 kB
HighTotal: 0 kB
HighFree: 0 kB
LowTotal: 239120 kB
LowFree: 142584 kB
SwapTotal: 522072 kB
SwapFree: 522072 kB

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-03-04 23:15

"non" <non@non.dk> writes:

>Jo da. here goes:
>[xxxxx@xxxxxxxxxxxxx]# cat /proc/meminfo

De historiske data kan du få af sar. De aktuelle værdier kan for
de flestes vedkommende hives ud af vmstat.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-03-04 22:32

"non" <non@non.dk> writes:

>Kan en her fortælle mig en snedig kommando, som giver ~samme output på en
>Solaris 8 box, som "cat /proc/meminfo" gør på en Linux box.

vmstat kan lokkes til noget, der ligner.

Mvh.
   Klaus.