danmarks radio kræver Windows Media Player
Fra : kasper

Dato : 03-03-04 21:14

www.dr.dk/harddisken
for at høre ugens harddisk var det ok med en RealOne Player. (den kører fint
på linux)
men nu kræves Windows Media Player, men den fås ikke til linux og jeg bruger
linux

kan det passe at dr kan siger F??K til mig fordi jeg bruger linux
hvad med public Service og de millioner de fik af staten til at lave deres
hjemmeside
hmm.

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-03-04 22:11

kasper wrote:

> www.dr.dk/harddisken for at høre ugens harddisk var det ok med en
> RealOne Player. (den kører fint på linux) men nu kræves Windows Media
> Player, men den fås ikke til linux og jeg bruger linux

Jeg er rent faktisk ikke den store fan af Real formatet, netop fordi det
er temmeligt svært at bruge uden RealOne. Dermed ikke være sagt at WM
formatet er meget bedre, men det kan da afspilles med 'mplayer', hvis de
rigtige codecs er installeret.

> kan det passe at dr kan siger F??K til mig fordi jeg bruger linux hvad
> med public Service og de millioner de fik af staten til at lave deres
> hjemmeside.

Tja ... Egentligt burde de også servere streaming OGG formatet, da det
ikke er begrænset af besværlige patenter og dyrt software. Skriv til
dem og foreslå det. Hvis nok lyttere gør det, så kunne det jo være at
de fik gjort noget ved sagen. Henvis evt. til
http://www.virginradio.co.uk/ som et eksempel på hvordan man tager
hensyn til sine lyttere.

--
PeKaJe

Fry: Things are different this time. Before she was demanding and
possessive, but now she wants me to do stuff and stay with her all the time.

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-03-04 22:58

On Wed, 3 Mar 2004 21:13:49 +0100, kasper wrote:

> [...]
> på linux)
> men nu kræves Windows Media Player, men den fås ikke til linux og jeg bruger

Mplayer kan fint vise det under linux.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 03-03-04 23:50

On Wed, 03 Mar 2004 22:58:12 +0100, Martin Schultz wrote:

> Mplayer kan fint vise det under linux.

Kræver det ikke et proprietært plug-in? (Dvs. et eller andet med at
kopiere nogle DLL-filer fra Windows.)

Hvorfra har du din Mplayer?

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-03-04 00:21

On Wed, 03 Mar 2004 23:49:42 +0100, Morten Bakkedal wrote:

> Kræver det ikke et proprietært plug-in? (Dvs. et eller andet med at
> kopiere nogle DLL-filer fra Windows.)

Nej da

> Hvorfra har du din Mplayer?

Jeg har min fra min distro, senere opgraderet fra plf.

Distro: Mandrake 9.1 + 9.2

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-03-04 00:34

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nej da

Er du sikker? Det kan godt være at du ikke *selv* har kopieret filerne
fra en Windows, men MPlayer folkene distribuerer faktisk Win32 codecs.
Kig i /usr/lib/win32/ og se om ikke der er et par .dll filer.

--
PeKaJe

You look tired.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 04-03-04 09:27

Peter Jensen wrote:

> Er du sikker? Det kan godt være at du ikke *selv* har kopieret filerne
> fra en Windows, men MPlayer folkene distribuerer faktisk Win32 codecs.
> Kig i /usr/lib/win32/ og se om ikke der er et par .dll filer.

Jo, det kræver nogle Win32 DLL'er.
Og det er absolut ikke perfekt. Jeg har flere gange måtte opgive, da den
f.eks. ikke ville skippe i streamen.

Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-03-04 11:09

On Wed, 03 Mar 2004 23:34:14 +0000, Peter Jensen wrote:

> Er du sikker? Det kan godt være at du ikke *selv* har kopieret filerne
> fra en Windows, men MPlayer folkene distribuerer faktisk Win32 codecs.
> Kig i /usr/lib/win32/ og se om ikke der er et par .dll filer.

Ja jeg er sikker - ud fra det Morten skriver, at man skal kopierer nogle
filer fra Windows. Det skal man (=jeg) ikke.

Om så mplayer folkene har gjort arbejdet for mig aner jeg intet om
Jeg ved bare at mplayer out-of-the-box med plf her i Mandrake afspiller
det fint.

Fra : Martin Schultz

Dato : 04-03-04 11:27

> Kræver det ikke et proprietært plug-in? (Dvs. et eller andet med at
> kopiere nogle DLL-filer fra Windows.)

Ikke noget jeg selv har gjort, hvis det er sådanne så kommer det automatisk
med i pakken.

> Hvorfra har du din Mplayer?

apt-get i debian

Fra : Rasmus Meldgaard

Dato : 05-03-04 13:47

Morten Bakkedal <news20040522@bakkeland.dk> writes:

> Kræver det ikke et proprietært plug-in? (Dvs. et eller andet med at
> kopiere nogle DLL-filer fra Windows.)

SVJV så bruger mplayer blandt andet winelib til at bruge windows
codes, med de kan downloades fra deres hjemmeside.

fra http://www.mplayerhq.hu

--
Rasmus Meldgaard

"Quite frankly, I don't _want_ people using Linux for ideological reasons.
I think ideology sucks. This world would be a much better place if people
had less ideology, and a whole lot more 'I do this because it's FUN and
because others might find it useful, not because I got religion'."
-- Linus Torvalds

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-03-04 17:59

On Thu, 4 Mar 2004 11:27:13 +0100, Martin wrote:

> apt-get i debian

Ikke fra Debians arkiv:

<http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=mplayer&searchon=names&subword=1&version=all&release=all>

Du må have tilføjet et eller flere uofficielle repositories...?

Mvh.

--
"Mr. Cotton's... parrot. Same question." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Soren (Home)

Dato : 04-03-04 18:42

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> [...]
>
> Du må have tilføjet et eller flere uofficielle repositories...?

deb http://marillat.free.fr/ unstable main

er en god source for mplayer og venner (man kan lige selv skifte unstable
stable hvis det er noedvendigt).

Mvh, Soren.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 05-03-04 08:01

Søren (Home) skrev:

> deb http://marillat.free.fr/ unstable main

Dér bor Debian-pakken for mplayer ikke længere. Besøg siden
med en browser for at se de korrekte adresser.

--
Klaus Alexander Seistrup, Copenhagen, Denmark.
http://www.seistrup.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-03-04 08:21

On Thu, 04 Mar 2004 17:59:21 +0100, Adam Sjøgren wrote:

> [...]
>
> Du må have tilføjet et eller flere uofficielle repositories...?

Hmm det var mystisk, det vil jeg ligge tjekke.