KT600 Vs Nforce2
Fra : Mig

Dato : 03-03-04 18:34

Hejsa.

Hvilket chipsæt er hurtigst/mest stabilt.

Via KT600 eller Nvidia Nforce2???

Har nemlig kigget på et Abit bundkort med hhv. KT600 ( Abit KV7 INFO: 5xPCI,
1xAGP, 3 x DDR DIMM DDR2700/3200, Sokkel A, UDMA 133, SATA,
FSB200/266/333/400, ADI 6 kanals lydkort, LAN)
og Nforce2 chipset (Abit NF7-S) og vil gerne have noget godt.

pft. Tommy

Fra : Martin Johansson

Dato : 03-03-04 19:29

"Mig" <mig@mig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> FSB200/266/333/400, ADI 6 kanals lydkort, LAN)
> og Nforce2 chipset (Abit NF7-S) og vil gerne have noget godt.

nForce2, ingen tvivl om det.

Abit NF7-S har også nVidia Soundstorm onboard lyd.
Det er fuldt på højde med eks. Audigy kvalitetsmæssigt, og bruger lige så
lidt cpukraft som et alm lydkort.
Det er problemet med så godt som alle andre onboard lyd løsninger.
Nvidia har også lavet nogle ganske glimrende drivere, dog vil jeg anbefale
at man undlader at installere deres IDE SW driver.
Den kan give problemer.

Forskellen bliver endnu større hvis du vil OC, KT600 har nemlig ikke AGP/PCI
lås.
Derfor kan et evt OC eventyr stoppe meget hurtigt.

Har selv et Abit NF7-S rev 2.0, købte det i April sidste år.
Det er noget der duer.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-03-04 01:30

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> crashed Echelon
writing news:40462406$0$29388$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Abit NF7-S har også nVidia Soundstorm onboard lyd.
> Det er fuldt på højde med eks. Audigy kvalitetsmæssigt, og bruger lige så
> lidt cpukraft som et alm lydkort.

Lider SoundStorm af samme støj fejl som andre AC'97 onboard kort?

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-03-04 02:07

> "Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> crashed Echelon
> writing news:40462406$0$29388$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Lider SoundStorm af samme støj fejl som andre AC'97 onboard kort?

Hvad er det for en støj fejl?

Umiddelbart kan jeg dårligt tro det, da Soundstorm er nVidia's egen APU
indbygget i MCP-T northbridgen.
Soundstorm kan ikke sammenlignes med AC'97 kvalitetsmæssigt.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-03-04 02:27

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> crashed Echelon
writing news:40468136$0$29346$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Hvad er det for en støj fejl?

Der rygtes at en stor del af onboard lydchips har problemer med at filtrere
den støj fra som bussen laver. Det kan vise sig som svag vislen og/eller
mislyde.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-03-04 03:11

> [...]
filtrere
> den støj fra som bussen laver. Det kan vise sig som svag vislen og/eller

Hmm ok, jeg har ikke selv oplevet nogen problemer overhovedet.
Men du kan prøve at kigge her:
http://www.nforcershq.com/forum
Hvis der er problemer, så vil det være diskuteret der.

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-03-04 03:36

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40469048$0$29368$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Her er lige et par supplerende links.

Dybdegående test af onboard lydkort.
http://www.xbitlabs.com/articles/multimedia/display/int-sound.html

Her går de til makronerne, de finder nærmest mikroskopet frem.
http://www.3dsoundsurge.com/reviews/nForce/

Fra : Anders

Dato : 06-03-04 19:38

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in message

> Her går de til makronerne, de finder nærmest mikroskopet frem.
> http://www.3dsoundsurge.com/reviews/nForce/

Endelig var der nogen der fattede, at vejen frem er hardware dolby surround
_encodere_!
DICE rules!!!! (Jeg troede faktisk i sin tid at mit Audigy1 kunne det
samme - snydt!)

Mvh.
Anders

Fra : Martin Johansson

Dato : 06-03-04 19:51

"Anders" <af-spam@hi5.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
surround
> _encodere_!
> DICE rules!!!! (Jeg troede faktisk i sin tid at mit Audigy1 kunne det

Hehe jep, Creative fik endnu en med på vognen.
Dog skal det siges at Audigy er bedre i non-surround i forhold til
Soundstorm.
Men taler vi surround, er Soundstorm Audigy overlegent.

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-03-04 03:42

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40468136$0$29346$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
[SNIP]
> Umiddelbart kan jeg dårligt tro det, da Soundstorm er nVidia's egen APU
> indbygget i MCP-T northbridgen.
> Soundstorm kan ikke sammenlignes med AC'97 kvalitetsmæssigt.

Retter lige mig selv, MCP-T er naturligvis southbridgen.