Javascript i et link
Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 03-03-04 17:22

Jeg skal bruge et link som kan sende brugerens skærmopløsning med
til næste fil hvor den skal indgå i et asp-script

noget i denne retning:

1024 skulle jo gerne skiftes ud med screen.width, men hvordan gør
jeg det.

Håber nogen vil hjælpe
Mvh Janus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-03-04 19:42

Janus Sander Schiøtte <None@none.no> writes:

> Jeg skal bruge et link som kan sende brugerens skærmopløsning med
> til næste fil hvor den skal indgå i et asp-script

Hvorfor det? Du kan ikke bruge skærmopløsningen til noget alligevel.
Det der er relevant, er browserens størrelse (min er ca. 1000x1000
uafhængig af min skærmstørrelse).

Da min browser bruger MDI, så er der ingen måde at en side kan blive
større end det uden min tilladelse, og den burde tilpasse sig det.

Skærmbredde er ekstra farligt for folk med dual-monitor-systemer:

> noget i denne retning:

> 1024 skulle jo gerne skiftes ud med screen.width, men hvordan gør
> jeg det.

<a id="mitLink" name="mitLink" href="vis_billede.asp?res=1024">Vis billede</a>
<script type="text/javascript">
var linket = document.links['mitLink'];
var bredde = window.innerWidth || document.body.clientWidth ;
// eller, hvis du insisterer:
// var bredde = screen.availWidth;
linket.href = linket.href.replace(/1024$/,bredde);
</script>

/L