to many client tasks....
Fra : Pinderup

Dato : 03-03-04 08:19

Hej NG

Jeg er begyndt at få flg. fejl:
******
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e4d'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too many client tasks.

/artikler/forsiden_tvungen.asp, line 9

*******
- kan i hjælpe mig ?

Hilsen Carsten

Fra : Steinar Talmoen

Dato : 03-03-04 08:56

Kopier inn en del av koden din, spesielt linje 9

Fra : Pinderup

Dato : 03-03-04 12:21

"Steinar Talmoen" <firmapost@prego-web.no> skrev i en meddelelse
> Kopier inn en del av koden din, spesielt linje 9

sorry...

her er kode:
' DSNLess forbindelse til databasen

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("artikler/artikler.mdb")

Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

myConn.Open strDSN

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-03-04 14:23

Pinderup skrev:

> Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
>
> myConn.Open strDSN

Husker du at lukke forbindelser og postsæt hver gang?

Jeg google mig i øvrigt til en msdn-side om problemet - her var
pointen at der var en begrænsning i Jet på maks 10 forbindelser.
Men så vidt jeg kunne se gælder det kun for gamle versioner af Jet
(< 3) - så medmindre at din server bruger en meget gammel Jet-
driver tror jeg ikke at det er problemet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Pinderup

Dato : 03-03-04 15:31

> Husker du at lukke forbindelser og postsæt hver gang?

det skulle jeg mene. Problemet er kommet indenfor de sidste par dage - uden
ændring i koden. Jeg hælder til webudbyderen (har skrevet til dem ) eller at
DB'en er for stor. En Access DB på 27 mb er den for stor ?

> [...]
> (< 3) - så medmindre at din server bruger en meget gammel Jet-
> driver tror jeg ikke at det er problemet.

Antallet af samtidige brugere er sjældent over 30. Til gengæld åbner jeg
DB'en flere gange på én side - og lukker efter hver gang. Jet-version - kan
man tjekke det ?

Hilsen Carsten
Jeg har ikke fundet et godt citat eller statement at fyre af.....

Fra : Søren G. Andersen

Dato : 04-03-04 15:24

>Jet-version - kan man tjekke det ?

Jeg vil ikke påstå at jeg fatter ret meget af koden, på denne her side, men
den hvis du læser post 2 & 3, så er der en vejledning til at finde
versionen...
Post 4 ser også lovende ud...

http://dbforums.com/arch/106/2003/8/859988

Håber det hjælper!

Mvh.

Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-03-04 15:47

Pinderup skrev:

> det skulle jeg mene.

Sker det så hurtigt som muligt?

> En Access DB på 27 mb er den for stor ?

Måske - det kommer an på hvordan den bruges og hvor optimeret den
er mht. indeks o.l.

> Antallet af samtidige brugere er sjældent over 30.

30 er også en del for en Access-base - dog afhænger det meget af om
der kun skal læses eller om der både skal læses og skrives til
databasen.

Generelt er Access i min erfaring ikke velegnet til større websider
med mange brugere - og slet ikke til websites hvor mere end én
person skal have skriveadgang til databasen.

> Jet-version - kan man tjekke det ?

Det ved jeg desværre ikke.
--
Jens Gyldenkærne Clausen